شیخ ماهر حمود: نام گذاری روز جهانی قدس، نشانگر آگاهی امام خمینی (ره) بود
(last modified 1397-03-17T05:09:28+00:00 )
جوزا 17, 1397 09:39 Asia/Kabul
  • شیخ ماهر حمود: نام گذاری روز جهانی قدس، نشانگر آگاهی امام خمینی (ره) بود

رئیس اتحادیه بین المللی علمای مقاومت، با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و دفاع جانانه ملت ایران از حق و حقیقت، آگاهی امام خمینی (ره) و اشراف ایشان به موضوع فلسطین را علت نامگذاری روز جهانی قدس دانست.

شیخ «ماهر حمود» روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم افزود: نامگذاری یکی از روزهای ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس برای آن بود که موضوع فلسطین به مقدس ترین ایام در ماه مبارک رمضان گره زده شود.

رئیس اتحادیه بین المللی علمای مقاومت تصریح کرد: شعار روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آن را مطرح کرد، با همه شعارهای سیاسی تفاوت دارد و این شعار همچنان در برابر توطئه های بین المللی و فشارهای عربی دوام آورده و پایدار مانده است. 

وی همچنین گفت: برخی اعراب در رساندن آمریکا به این مرحله که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، تاثیر بسزایی داشتند، چراکه اسرائیلی ها در هفتاد سال گذشته در هیچ کاری موفق نشدند مگر این که یک شریک عربی یا اسلامی داشتند. 

ماهر حمود، با بیان اینکه مقاومت به پیروزی رسیده و رژیم صهیونیستی را وادار به درخواست آتش بس کرده است، افزود: مسلمانان جهان به مقاومت و ضرورت نابودی اسرائیل ایمان دارند و بر ایستادگی در برابر توطئه آمریکا و برخی کشورهای عربی تاکید می کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است. این راهپیمایی امسال هشتم ژوئن برابر با 23 رمضان 1439 هجری‌قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد. 

کلیدواژه