جوزا 21, 1397 15:08 Asia/Kabul
  •  سردار سلیمانی: حزب‌الله لبنان به دولت مقاومت تبدیل شده است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عربستان سعودی در مدت کوتاهی 200 میلیون دلار صرف انتخابات پارلمانی لبنان کرد، اما حزب‌الله لبنان پیروز شد.

انتخابات پارلمانی لبنان 16 ثور برگزار شد و محور مقاومت با کسب 67 کرسی از 128 کرسی پیروز این انتخابات شد.

به گزارش روز دوشنبه ایسنا، سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» در سخنانی درباره انتخابات اخیر لبنان، این انتخابات را یک رفراندوم (همه پرسی) خواند و افزود: انتخابات پارلمانی لبنان در شرایطی صورت گرفت که برخی ها حزب‌الله را در دخالت در امور سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه متهم می‌ کردند اما، در این انتخابات منتسبان و اعضای حزب الله لبنان در بیروت پایتخت این کشور بیشترین رای را کسب کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه ، تصریح کرد: شورای همکاری خلیج فارس، سران سعودی و برخی کشورهای نادان، با افتخارترین جریان اسلامی منطقه که در دفاع از جهان عرب، مهم‌ترین دشمن عرب ها را شکست داده بود، در لیست گروه تروریستی قرار دادند.

سردار سلیمانی، همچنین با بیان اینکه حزب‌الله لبنان از یک حزب به دولت مقاومت تبدیل شده است، گفت: با وجود اقدامات خبیثانه رژیم آل‌سعود، حزب‌الله برای اولین بار بیشترین کرسی های پارلمان لبنان را آنِ خودش کرد و از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت لبنان تبدیل شده و این یک پیروزی خیلی بزرگی است.

 

کلیدواژه