جوزا 24, 1397 16:00 Asia/Kabul
  • خاخام یهودی : وجود اسرائیل نامشروع است

سخنگوی جنبش ضدصهیونیستی "ناتوری کارتا" تاکید کرد، وجود اسرائیل نامشروع و خلاف مذهب یهودیان است.

«یسرائیل دیوید وایس» Yisroel Dovid Weiss سخنگوی جنبش ضد صهیونیستی "ناتوری کارتا" Neturei Karta  امروز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی با  اشاره به رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه گفت، باید همیشه روز نکبت که در واقع فاجعه ای عظیم برای فلسطینیان بوده است در جوامع بین المللی مطرح شود و به فراموشی سپرده نشود.

14 می 2018 مصادف با هفتادمین سالگرد اخراج صدها هزار فلسطینی از سرزمین شان و 15 می هفتادمین سال شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل «روز نکبت» است.

خاخام یهودی تصریح کرد، اساسا اشغال فلسطین خلاف دستور الهی و تورات است و آنچه اسرائیل نامیده می شود، به هیچ وجه کشور یهودیان نیست زیرا تورات تشکیل چنین کشوری را برای یهودیان ممنوع کرده است.

وایس تاکید کرد، اسرائیل نه تنها موجودیتی غیرقانونی است، بلکه این رژیم به مردم ظلم می کند و فلسطینیان را می کشد، اما خوشبختانه بسیاری از کشورهای جهان در سازمان ملل متحد کشتار فلسطینیان را به دست اسرائیل محکوم کردند و دولت آمریکا نیز باید به این درک برسد که رژیم نامشروع و صهیونیستی اسرائیل آنها را فریب داده است زیرا رژیم اسرائیل، اشغالگر است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه شب با اکثریت آرای 120 رای موافق به قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل برای کشتار فلسطینیان در غزه رای مثبت داد.

کلیدواژه