سرطان 02, 1397 14:20 Asia/Kabul
  • ادامه قربانی شدن شهروندان یمنی در  حملات ائتلاف  سعودی

همزمان با ادامه درگیریها در الحدیده در غرب یمن ، هواپیماهای جنگی ائتلاف متجاوز سعودی نیز حملات هوایی خود را در استان صعده (شمال یمن ) تشدید کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه المسیره ؛ در پی حملات  ائتلاف متجاوزان سعودی که  دو منزل در منطقه ای در شهر «ظاهر» ، استان صعده، هدف قرار گرفت پنج غیر نظامی  که  در میان آنان  اجساد زنان و کودکان نیز دیده می شود، قربانی شدند.

به گفته یک منبع محلی دراستان صعده ؛  جنگنده های متجاوز سعودی شش بار منطقه الازهور در شهر رازح و چار  بار دیگر محله های القد و الحجله در این شهر را بمباران کردند.

منطقه العطفین در شهر کتاف نیز دو بار هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت .

جنگنده های سعودی همچنین یک مدرسه در شهرستان شدا در استان صعده را هدف قرار دادند  که علاوه بر زخمی شدن یک غیر نظامی ، خسارت های زیادی به آن وارد کردند.

 یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن هم  به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد:  یک نظامی سعودی به ضرب گلوله یکی از تک تیراندازهای جنبش انصار الله در منطقه نجران در جنوب غرب عربستان کشته شد. 

همچنین در حمله نیروهای  یمنی  به  مواضع نظامی  نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی»  رئیس جمهور مستعفی یمن در منطقه الشبکه در نجران  هم شماری از متجانوزان کشته یا زخمی شدند.

همزمان ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند عملیات نظامی بیش از 11 خودروی جنگی متجاوزان و مزدوران سعودی  را در جبهه های ساحل غربی یمن منهدم کردند.

از سوی دیگر  تک تیراندازان یمنی یک نظامی سعودی را در نزدیکی پایگاه السدیس در استان نجران ، جنوب  عربستان هدف قرار دادند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا و چند کشور عربی از مارس 2015 به بهانه برگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی  یمن به قدرت، به این کشور حمله کرد و به‌رغم حملات هوایی و محاصره همه جانبه یمن، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

کلیدواژه