اسد 07, 1397 08:58 Asia/Kabul
  •  هنیه خواستار تشکیل جبهه بین المللی علیه قانون

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه ای به نخست وزیر مالزی خواستار تحرک جدی و موثر جهان اسلام و جامعه بین المللی به منظور محکومیت قانون «کشور یهود» و متوقف کردن اجرای آن شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه روز شنبه در نامه ای به «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، وی را از آخرین تحولات فلسطین از جمله تجاوز سازمان یافته اسرائیل ، شهرک سازی صهیونیستها در قدس، محاصره ظالمانه باریکه غزه و مساله اسرای فلسطینی آگاه کرد.

هنیه قانون "کشور یهود" را که اخیرا در کنست صهیونیستی به تصویب رسید، تجاوز آشکار به حق ملت فلسطین در سرزمین و وطن خود و چالشی برای امت عربی و اسلامی و آزاد اندیشان جهان و نیز نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد دانست که بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت به آنها تاکید کرده اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر موضع این جنبش در زمینه حق مشروع ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود، عدم چشم پوشی یا امتیازدهی در زمینه حقوق و اصول فلسطینی و در راس آنها حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

اسماعیل هنیه با اشاره به اهمیت تشکیل جبهه ای متشکل از تمامی کشورهای جهان که حامی حقوق فلسطینیان هستند، خواستار مقابله با جانبداری آشکار دولت آمریکا و حمایت آن از رژیم صهیونیستی شد و گفت: باید به بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه های سازمان ملل و جامعه بین المللی پایان داده شود.

 

کلیدواژه