اسد 12, 1397 12:41 Asia/Kabul
  • الحوثی: حمله خونین ائتلاف سعودی به یمن، جنایت جنگی است

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به حملات ائتلاف متجاوز سعودی‌ به بندر الحُدیده گفت: اقدام ائتلاف سعودی - آمریکایی که از مصادیق جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود، بیانگر ماهیت تروریستی این ائتلاف است.

ائتلاف متجاوز سعودی، عصر پنجشنبه در ادامه حمله به اماکن مسکونی، بیمارستان «الثوره» و بازار ماهی فروشان شهر الحُدیده در غرب یمن را بمباران کرد؛ در این جنایت، دست‌ِکم 52 شهروند یمنی کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری المیادین؛ «محمد علی الحوثی» بامداد جمعه قتل عام ائتلاف متجاوز سعودی را در الحُدیده چالش‌برانگیزترین موضوع برای شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و تاکید کرد: آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و دیگر متحدان آن‌ها، روزانه اقدام به انواع جنایت‌ها می‌کنند و قوانین را بدون هیچ مانعی زیر پا می گذارند.

عضو ارشد انصارالله یمن با اشاره به اینکه واشنگتن و لندن مانع هرگونه تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت درخصوص صلح یمن می شوند، افزود: ملت یمن خوب می داند، سلاح های ساخت آمریکا و متحدان آن، عامل اصلی کشتار کودکان و زنان یمنی می شود، این درحالی است که قوانین بین المللی و حقوق بشری حمله به غیرنظامیان و خارج از محدوده جنگی و هدف قرار دادن کادر پزشکی را ممنوع کرده است.

«محمد علی الحوثی» تاکید کرد: اگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به دنبال برقراری صلح در یمن هستند، باید کشتار ائتلاف سعودی را به عنوان جنایت جنگی قلمداد کنند و تجاوزگری به یمن را متوقف و مجرمان را مجازات کنند؛ اقداماتی که می توان از آن به عنوان کم‌ترین حق قانونی شهروندان یمنی نام بُرد.

کلیدواژه