اسد 19, 1397 10:07 Asia/Kabul
  • افزایش کشته های حمله متجاوزان سعودی به صعده یمن

آمار کشته های حمله هوایی نیروهای ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان به اتوبوس حامل کودکان یمنی در شهر «ضحیان» استان صعده به 50 تن رسید.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت یمن پنجشنبه شب اعلام کرد: حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل کودکان یمنی 77 زخمی برجا گذاشته است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به جنایت جدید عربستان و متحدانش در یمن گفت: متجاوزان با توجیه این جنایت ها، اوج پستی و حقارت را نشان می دهند.

دفتر سیاسی انصار الله یمن نیز با صدور بیانیه ای این حمله را به شدت محکوم کرد.

جنبش حزب الله لبنان هم کشتار متجاوزان سعودی را در یمن به شدت محکوم و در بیانیه ای اعلام کرد، متجاوزان سعودی آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست ها و ناکامی های نظامی خود در یمن به کشتار غیرنظامیان متوسل شده اند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز جنایت روز پنج شنبه متجاوزان سعودی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی در شهر «ضیحان» استان صعده را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از کودکان بی گناه شد، به شدت محکوم کرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.