سنبله 10, 1397 13:01 Asia/Kabul
  • حمله موشکی یمن به مواضع مزدوران سعودی در نجران

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، بامداد شنبه دو فروند موشک بالستیک بومی «زلزال 1» به سمت مواضع مزدوران سعودی در «نجران» جنوب عربستان شلیک کرد.

به گزارش ایرنا، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اعلام اینکه این 2 موشک دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت کرده اند تصریح کرد در این حمله موشکی، شمار زیادی از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه شب نیز با یک فروند موشک بالستیک بومی «بدر 1»، پادگان نیروهای سعودی در نجران را هدف قرار داده بود.

قدرت دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود محاصره همه جانبه این کشور توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تقریبا به صورت روزانه عمق خاک عربستان را با موشک های بالستیک هدف قرار می دهد که این اقدام در واکنش به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و هدف قرار دادن غیر نظامیان این کشور صورت می گیرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.