میزان 29, 1397 18:47 Asia/Kabul
  • کشته شدن دهها یمنی بر اثر ابتلا به بیماری دیفتری

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، طی یک سال گذشته تاکنون 141 نفر که بیشتر آنها کودک هستند براثر ابتلا به بیماری دیفتری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین؛ وزارت بهداشت یمن امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، شمار مبتلایان به بیماری دیفتری در یمن تاکنون به بیش از دو هزار و 570 نفر رسیده است.

در این  بیانیه آمده است: علت اصلی شیوع بیماری وبا و دیفتری در یمن، جنگی است که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی علیه مردم یمن به راه انداخته اند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود، حدود 16 میلیون یمنی نیاز به کمک های بهداشتی دارند وعلاوه بر بیماری وبا، صدها مورد ابتلا به بیماری دیفتری نیز در 15 استان از 22 استان یمن مشاهده شده که زندگی دهها نفر از مبتلایان به این بیماری به مرگ ختم شده است.

براساس این گزارش، نزدیک به 80 درصد از جمعیت یمن از مشکلاتی مانند کمبود غذا، آب آشامیدنی سالم و مراقبت‎‎های بهداشتی رنج می‌برند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 به‌ یمن حمله و سپس این کشور فقیر عربی را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه