عقرب 06, 1397 18:52 Asia/Kabul
  • افزایش حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در سوریه

آمریکا در چند هفته گذشته با افزایش امکانات، تجهیرات و نیروی نظامی خود در شرق سوریه حضور خود را به ویژه در مناطق کردنشین این کشور گسترش داده است.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا، آمریکا روز شنبه 50 خودرو نظامی را درپایگاه  تازه تاسیس خود در نزدیکی شهرک «هجین» در شرق «دیرالزور» سوریه  مستقر کرد.

در 4 اکتبر(12 میزان) نیز نیروهای جدید و تفنگداران دریایی آمریکا وارد شرق سوریه شده و این نیروها در اطراف شهرک «هجین»  مستقر شدند.

آمریکا  پیش از این دارای 19 پایگاه در مناطق شرقی سوریه بود که با ایجاد پایگاههای جدید از جمله یک پایگاه نظامی در نزدیکی میدان نفتی «العمر» و توسعه پایگاه نظامی «سرین» در شمال شرق استان «حلب» تعداد این پایگاهها افزایش یافت.

آمریکا و چند کشور همپیمان آن، از اوت 2014  به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی  تشکیل دادند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را  به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است. 

ملت و دولت سوریه ورود نظامیان آمریکایی را به داخل خاک سوریه غیر قانونی می دانند و مسئولان سوریه در محافل مختلف  بر این مساله تاکید کرده اند.

کلیدواژه