انصارالله : آمریکا یکی از طرف های اصلی در حمله نظامی به یمن است
(last modified 1397-08-09T13:53:48+00:00 )
عقرب 09, 1397 18:23 Asia/Kabul
  • انصارالله : آمریکا یکی از طرف های اصلی در حمله نظامی به یمن است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد، آمریکا یکی از طرف های اصلی در حمله نظامی به یمن است و نمی تواند نقش میانجی را ایفا کند.

به گزارش  العالم، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه بر لزوم اجرای گفتگوهای یمنی - یمنی برای رسیدن به توافق به منظور تشکیل حکومتی مورد قبول همه طرف های درگیر تاکید کرد و گفت، هیچ طرف خارجی حق ندارد به هیچ شکلی در گفتگوهای یمنی شرکت کند. 

پیش از این نیز انصارالله یمن به موضع گیری «جیمز ماتیس»  وزیر دفاع آمریکا در نشست منامه که در آن از تجزیه یمن به مناطق خودمختار سخن گفته بود به شدت اعتراض کرد.

درهمین حال «عبدالمالک العجری» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت، ماتیس باید بداند که یمن کشوری واحد با نژادهای مختلف است و انصارالله نیز یک جریان  ملی  و قومی است که در بیشتر مناطق یمن حضور دارد و حرفهای ماتیس درباره ایجاد مناطق خودمختار نشان دهنده نیات تجزیه طلبانه آمریکایی هاست که از سوی همه گروههای ملی مردود است و در دیدگاه انصارالله و دیگر گروههای سیاسی جایی ندارد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 به‌ یمن حمله و سپس این کشور فقیر عربی را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه