عقرب 23, 1397 18:38 Asia/Kabul
  • استعفای لیبرمن اذعان به شکست و پیروزی مقاومت است

گروههای مقاومت فلسطین اعلام کردند که استعفای «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان به شکست و ناتوانی این رژیم در رویارویی با مقاومت فلسطین است.

سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس امروز چهارشنبه به شبکه المیادین گفت: استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل اذعان به شکست و ناتوانی در رویارویی با مقاومت فلسطین است.

وی افزود: غزه با پایداری خود موفق شد زمین لرزه ای سیاسی در عرصه داخلی اشغالگران ایجاد کند.جنبش حماس پیشتر تاکید کرده بود که پایان درگیری های جاری بین مقاومت و رژیم اسرائیل منوط به برکناری اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم است.

«داوود شهاب» از مسئولان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت:استعفای لیبرمن اذعان اسرائیل به شکست و از عواقب این شکست بود.وی افزود: همه اقدامات رژیم اشغالگر دربرابر صبر و استقامت مردم غزه به شکست انجامید و این شکست سیاسی عواقب زیادی برای این رژیم خواهد داشت.

«محمد کناعنه» عضودفتر سیاسی جنبش ابناء البلد نیز گفت که باید مرحله آینده را بر روی این پیروزی غزه بنا نهاده شود.

«ابومجاهد» سخنگوی اطلاع رسانی کمیته های مقاومت فلسطین نیز استعفای لیبرمن را پیروزی ویژه ای برای مقاومت بعد از شکست امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در غزه توصیف کرد.آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی ناکامی اخیر در نبرد با گروه های مقاومت در غزه روز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد.

دور تازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.

در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راکت را به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند.یکی از ویژگی های تنش اخیر، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه بود که همین مساله توان بازدارندگی آن در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه را بالا برده است.

کلیدواژه