عقرب 24, 1397 09:46 Asia/Kabul
  • پس از لیبرمن؛ وزیر مهاجرت اسرائیل هم استعفاء کرد

منابع خبری از استعفای دومین وزیر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ پس از استعفای «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «سوفا لَندوِر» Sofa Landver که از ۹ سال پیش وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی است، استعفای خود را اعلام کرده است.

«سوفا لَندوِر» یکی از اعضای حزب دست‌راستی «اسرائیل خانه‌ما» در کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود که دومین قربانی کابینه بنیامین نتانیاهو پس از شکست سنگین در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه محسوب می‌شود.

«اویگدور لیبرمن» Avigdor Lieberman وزیر جنگ رژیم اسرائیل روز چهارشنبه پس از این که این رژیم درپی حملات موشکی گروه‌های مقاومت به پذیرش آتش‌بس وادار شد، اعلام کرد این آتش‌بس به معنای تسلیم شدن است و از سمت خود به‌عنوان وزیر جنگ اسرائیل کناره‌گیری کرد. 

همچنین درپی استعفای لیبرمن، حزب «خانه یهودی» تهدید کرد در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به «نفتالی بنت» Naftali Bennett سپرده نشود، از کابینه نتانیاهو خارج و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد. 

نیروهای مقاومت فلسطین در چند روز گذشته در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به باریکه غزه، حدود 500 فروند موشک و راکت از این منطقه به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند. 

کلیدواژه