عقرب 24, 1397 11:41 Asia/Kabul
  • شادی مردم غزه درپی استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

هزاران فلسطینی با تجمع مقابل خانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در باریکه غزه، ضمن حمایت از نیروهای مقاومت، خوشحالی خود را از استعفای «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ شهروندان فلسطینی شامگاه چهارشنبه از مناطق مختلف شهر غزه به سمت منزل "هنیه" در اردوگاه شاطئ واقع در غرب این شهر حرکت کردند تا ضمن اعلام حمایت از مقاومت، استعفای لیبرمن را نیز جشن بگیرند.

لیبرمن ظهر چهارشنبه، کناره گیری خود از سمت وزارت جنگ را اعلام و دلیل این تصمیم را تسلیم "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل جنبش حماس و توافق با آن برای برقراری آتش بس و آرام سازی در غزه عنوان کرد.

جنبش حماس استعفای لیبرمن را یک پیروزی سیاسی برای غزه و شکستی برای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین دانست.

پس از استعفای «آویگدور لیبرمن»، «سوفا لَندوِر» Sofa Landver که از 9 سال پیش وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی است، استعفای خود را اعلام کرده است.

دور تازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که یگان عملیاتی ویژه اسرائیل شامگاه یکشنبه با ورود مخفیانه به "خان یونس" در شرق باریکه غزه، 7 عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند؛ در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد. 

یکی از ویژگی‌های تنش اخیر، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه بود؛ ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد، 460 فروند موشک از غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

کلیدواژه