قوس 03, 1397 15:52 Asia/Kabul
  •  اسماعیل هنیه: آرمان فلسطین، مسئله همه امت اسلامی است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در "کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی" با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی امت اسلامی است، افزود: آرمان فلسطین مسئله یک قوم، حزب یا گروه نیست بلکه مسئله همه امت اسلامی است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در افتتاحیه سی و دومین "کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی" در تهران به صورت ویدئو‌کنفرانس بر ضرورت تحریم و مجرم دانستن هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید و اعلام کرد: ملت فلسطین هرگز اجازه عملی‌شدن توطئه "معامله قرن" را نخواهند داد.

"هنیه" با تاکید بر این‌که مقاومت در مقابل اشغالگران، عامل وحدت امت اسلامی است، افزود: تمام تلاش‌ها برای یهودی‌سازی سرزمین فلسطین، حقایق تاریخ و جغرافیا را تغییر نخواهد داد و "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا حق ندارد، قدس و حتی یک وجب از خاک فلسطین را به دشمن اسرائیلی بدهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید این‌که مقاومت تنها گزینه پس‌گرفتن سرزمین‌های اشغالی است، تصریح کرد: باوجود تمام چالش‌هایی که دشمنان برای نظام‌های اسلامی به وجود آورده‌اند، اما برگزاری "کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی" این مژده را می‌دهد که امت اسلامی در هر شرایطی می‌تواند به سمت وحدت حرکت کند.

 

سی و دومین "کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی" امروز (شنبه) با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از 300 اندیشمند، سیاستمدار و هنرمند از 100 کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد و تا دوشنبه 5 قوس ادامه خواهد داشت.

 

کلیدواژه