جدی 02, 1397 10:39 Asia/Kabul
  •  مثلت مسکو ـ‌ تهران ـ آنکارا بحران سوریه را مدیریت کند

دیپلمات پیشین ایران گفت: مثلت مسکو ـ‌ تهران ـ آنکارا باید هرچه سریع‌تر بحران سوریه را مدیریت کند.

«سیدحسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو پیشین گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران  در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره خروج آمریکا از سوریه افزود: خروج آمریکا از سوریه به شرطی به نفع مثلث مسکو ـ تهران ـ آنکارا خواهد بود که بتوانند همکاری‌های مشترک را تعمیق بخشیده و هرچه سریع‌تر بحران سوریه را مدیریت کنند.
موسویان با بیان این‌که "اختلاف‌نظر داخل آمریکا جدی است" گفت: وزارت دفاع (پنتاگون) و اکثریت کنگره آمریکا مخالف تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور درباره خروج نظامیان این کشور از سوریه هستند.
به گفته دیپلمات پیشین ایران،تصمیم گیری در شورای امنیت ملی آمریکا هم به خاطر اختلاف اعضا تاکنون اتخاذ نشده است و ترامپ رأسا تصمیم خروج نظامیان آمریکا از سوریه را به پنتاگون اعلام کرده است. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 28 قوس پس از 7 سال ناتوانی تروریست‌ها در سرنگون کردن دولت قانونی سوریه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی به زودی از سوریه خارج خواهند شد.
آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی و بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور نظامی دارد.
حضور غیرقانونی واشنگتن در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که ترامپ  در آغاز ریاست جمهوری اش اذعان کرد، دولت آمریکا عامل اصلی ایجاد گروه های ترویستی از جمله داعش در سوریه بوده است.

کلیدواژه