دلو 18, 1397 09:24 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: ایران تأثیرگذارترین کشور منطقه است

دبیر کل حزب‌الله لبنان چهارشنبه شب در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان "چهل بهار" در بیروت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذارترین کشور منطقه است، گفت: ایران از معدود کشورهایی در جهان است که در تصمیم و اراده ملی خود مستقل است.

به گزارش ایرنا، "سید حسن نصرالله" در ابتدای سخنانش به روح پرفتوح امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و ارواح شهدا درود فرستاد و فهرستی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان و آن را با دوره حکومت شاهنشاهی مقایسه کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت، برخی سازمان‌های بین المللی، ایران را در سال‌های اخیر در جمع سیزده کشور اثرگذار جهان و برخی سازمان‌ها نیز در ردیف نهمین کشور اثرگذار جهان قرار داده‌اند.

"سید حسن نصرالله" انقلاب ایران را انقلابی اسلامی - مردمی - ارزشی و اعتقادی برشمرد و خاطرنشان کرد، یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران، استقامت و پایداری مردم ایران است.

دبیرکل حزب الله لبنان، به دشمنی های آمریکا و متحدانش علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایران به دلیل استقلال خود  و همچنین حمایت از مستضعفان و مساله فلسطین مورد دشمنی و تحریم آمریکا قرار گرفته است.

"سید حسن نصرالله" محور مقاومت را قوی ترین محور در منطقه برشمرد و با بیان اینکه مدت هاست که امکان جنگ اسرائیل و آمریکا علیه ایران وجود ندارد، گفت: اگر جنگی علیه ایران به راه بیفتد، ایران در این جنگ تنها نخواهد بود.

"سید حسن نصرالله" از رژیم های مرتجع عرب منطقه نیز خواست دست از دشمنی با ایران بردارند و بدانند که ایران چیزی از مردم و کشورهای عربی و اسلامی نمی‌خواهد جز اتحاد اسلامی. 

دبیرکل حزب الله لبنان، ایران را قدرتمندترین کشور منطقه و دوست و برادر همسایگان خواند و به کشورهای عربی توصیه کرد به سوی ایران بازگردند چرا که ایران از ابتدا تاکنون دست دوستی دراز کرده است.

کلیدواژه