گرامیداشت شهدای القطیف عربستان در نجف
(last modified 1398-02-11T11:50:34+00:00 )
ثور 11, 1398 16:20 Asia/Kabul
  • گرامیداشت شهدای القطیف عربستان در نجف
    گرامیداشت شهدای القطیف عربستان در نجف

جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با برگزاری مراسمی، یاد شهدای اخیر جنایت آل سعود در منطقه «القطیف» Al Qatif و «الاحساء» Al-Ahsa را گرامی داشتند.

رژیم آل خلیفه 3 ثور 37 شهروند عربستانی را به اتهام اثبات نشده امنیتی اعدام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیت‌الله «سید علی اکبر حائری» از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف در مراسم گرامیداشت شهدای عربستان، جنایت آل سعود علیه شهروندان بی دفاع را از طرف مراجع، علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف محکوم کرد. 

آیت‌الله حائری، اقدام رژیم آل سعود در اعدام دسته جمعی گروهی از جوانان بدون اثبات جرم را جنایتی هولناک از سوی حاکمان ستمکارعربستان دانست و گفت: ظالمان و ستمکاران روزی به سزای اعمال شوم خود خواهند رسید و برای آل سعود نیز چنین خواهد بود. 

این مراسم با حضور مراجع، اساتید حوزه علمیه نجف، شخصیت‌ها، فرماندهان گروه‌های مقاومت و همچنین اقشار مختلف مردم عراق برگزار شد. 

اعدام 37 شهروند عربستانی به اتهامات اثبات نشده، موجی از اعتراض و نگرانی را میان گروه‌ها و احزاب عراقی و نیز افکار عمومی این کشور ایجاد کرد. 

بسیاری از گروه‌های عراقی در بیانیه‌های جداگانه اقدام رژیم آل سعود در اعدام جوانان عربستانی را محکوم کرده و آن را نشانه عمق نفاق و جنایتکاری حاکمان این کشور دانستند و خواستار تحقیق و مقابله جهانی با جنایات آل سعود شدند.

کلیدواژه