سرطان 03, 1398 09:10 Asia/Kabul
  • عضو ارشد حماس: نشست منامه محکوم به شکست است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد، سرنوشت نتایج کنفرانس منامه و یا تلاش‌ها برای تحمیل راه حل‌هایی بر مردم فلسطینی محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «حسام بدران» عضو ارشد جنبش حماس روز یکشنبه از تصمیم برخی کشور‌های عربی برای شرکت در کنفرانس اقتصادی بحرین که قرار است روز‌های سه شنبه و چهارشنبه (25 و26 ژوئن) در منامه برگزارمی شود، ابراز نگرانی کرد.

حسام بدران تصریح کرد، نتایج کنفرانس بحرین که در چارچوب نقشه آمریکا برای نابودی آرمان ملت فلسطین برگزار می‌شود، تنها روی کاغذ باقی خواهد ماند، چون ملت فلسطین پس از ۱۰۰ سال مقاومت و مبارزه برای آزاد سازی سرزمین خود، هیچ گاه با وعده های توخالی از وطن و حقوق خود چشم پوشی نخواهد کرد.

عضو ارشد حماس با قدردانی از مواضع کشور‌هایی که کنفرانس بحرین را تحریم کردند، آن را بیان کننده موضع اصیل عربی و انسانی در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها در حفظ اراضی و مقدسات آنان و بازگشت آوارگان دانست.

حسام بدران در ادامه خواستار آغاز اجرای طرح جامع ملی تحت عنوان حمایت از حقوق و مقابله با سیاست تحریم‌های مالی و اقتصادی و تدوین برنامه ملی به عنوان بخشی از طرح دفاع از اصول فلسطینی‌ها شد. 

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

کلیدواژه