سنبله 04, 1398 18:35 Asia/Kabul
  • نشست مقامات ارشد عراق با برخی فرماندهان بسیج مردمی

جمعی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق امروز دوشنبه با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دفتر رئیس جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور در این نشست که عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز حضور داشتند، ضمن بررسی آخرین راهکارهای مبارزه با تروریسم از نقش محوری و مهم الحشد الشعبی در شکست تروریسم و ادامه پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست های داعشی تقدیر کرد. در این نشست همچنین مساله هدف قرار دادن برخی مراکز الحشد الشعبی بررسی شد.
صالح، عبدالمهدی و الحلبوسی هرگونه ضربه زدن به این نیروها را خط قرمز دانستند و بر لزوم حمایت همه جانبه دولت از این نیروی مردمی تاکید کردند.
دفتر رئیس جمهوری عراق همچنین اعلام کرد، حمله به مواضع بسیج مردمی، اقدامی دژخیمانه است و دولت عراق درصدد است تا با استفاده از گزینه های مناسب و از طریق سازمان های منطقه ای و جهانی وارد عمل شود تا از امنیت و حاکمیت عراق حفاظت کند.
برهم صالح همچنین از نقش الحشد الشعبی در حمایت از امنیت پایدار عراق تقدیر کرد.

سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" یکشنبه شب در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول حمله پهپادی به نیروهایش در استان الانبار غرب عراق اعلام کرد و گفت: این حمله با 2 پهپاد اسرائیلی و در جاده «عکاشات - القائم» - 15 کیلومتری مرز عراق با سوریه صورت گرفته است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های سازمان بسیج مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این سازمان را افزایش داده‌اند.

کلیدواژه