سنبله 07, 1398 13:15 Asia/Kabul
  • وحشت برخی کشورهای عربی از پاسخ حزب‌الله لبنان به اسراییل

جمعی از سفرای کشورهای عربی در بیروت از بیم پاسخ حزب‌الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی، ضمن دیدار با نخست‌وزیر لبنان از وی خواستند مانع از اقدامات تلافی جویانه حزب الله شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فارس؛ روزنامه " البناء" لبنان به نقل از منابع آگاه نوشت: سفرای برخی کشورهای عربی به دولت لبنان فشار می آورند تا دولت این کشور در پاسخ به حملات اسرائیل خویشتن داری کند.

در پی حملات پهپادی روز یکشنبه  رژیم صهیونیستی به منطقه "ضاحیه" در جنوب بیروت و حمله جنگنده‌های این رژیم به جنوب "دمشق" در سوریه که منجر به شهادت دو نیروی حزب الله شد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، اسرائیل آماده پاسخ حزب‌الله باشد. 

«یان کوبیش» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان نیز به دیدار« جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان رفت و «باسیل» ضمن درخواست از سازمان ملل برای محکوم کردن تجاوز صهیونیست‌ها بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

کاردار سفارت فرانسه در بیروت هم در دیدار با «سلیم جریصاتی» وزیر امور ریاست جمهوری لبنان موضع کشورش را در دعوت از لبنان برای حفظ خویشتنداری اعلام کرد.

دولت و مقامات لبنان تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور را به مثابه "اعلان جنگ" ضد لبنان دانستند و تأکید کردند از اسرائیل به شورای امنیت شکایت خواهند کرد.

کلیدواژه