سنبله 26, 1398 18:08 Asia/Kabul
  • دبیرکل جهاد اسلامی: پیمان «اسلو» از همان ابتدا مرده بود

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر آمادگی محور مقاومت برای مقابله با هر حمله احتمالی گفت: پیمان «اسلو» که 87 درصد خاک فلسطین را بر باد داد، از همان ابتدا مرده بود.

به گزارش فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه شنبه به مناسبت سالگرد توافق «اسلو» گفت: پیمان اسلو لعنت و نفرینی است که امضاکنندگان آنرا را رها نخواهد کرد و معامله قرن نکبت جدیدی برای اعراب و فلسطینی هاست.

النخاله بابیان اینکه، مقاومت خواست مردم است، رابطه جهاد اسلامی فلسطین با جنبش حماس را  راهبردی خواند وافزود: علیرغم برخی تلاش‌ها برای بر هم زدن این ائتلاف، تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.

پیمان «اسلو» نخستین موافقتنامه رودروی اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که  در سپتامبر۱۹۹۳ در اسلو پایتخت نروژ به امضای دو طرف رسید.

پیمان اسلو در سپتامبر 1993 بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امضاء شد؛ قرار بود مسائلی همچون وضعیت بیت‌ المقدس، آوارگان فلسطینی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین، مسائل امنیتی و آنچه تعیین مرز نامیده می‌شود، طبق این توافق حل و فصل شود، اما بیش از 20 سال مذاکره، هیچ دستاوردی برای مردم فلسطین نداشته است.

کلیدواژه