ثور 21, 1403 16:18 Asia/Kabul

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان از برنامه های فشرده این تیم برای ورود به آوردگاه جام جهانی خبر داد و گفت: اردوهای آمادگی این تیم اوایل جوزا/خرداد آغاز می شود.

مجید مرتضایی در حاشیه همایش «سلام جام جهانی» که با حضور سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان و جامعه مهاجران افغان در مشهد برگزار شد، در مصاحبه با غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری اظهار کرد:شرکت در تورنمنت کافا، تورنمنت تایلند و چندین بازی با تیم های آفریقایی و اروپایی از جمله برنامه هایی است که برای آماده سازی این تیم به منظور حضور در رقابت های جام جهانی در نظر گرفته شده است.

وی از ارتقای 60 پله ای تیم ملی فوتسال افغانستان در رده بندی جهانی خبر داد و افزود : تیم ما در یک سال گذشته از رده  94 جهانی به جایگاه سی ام جهان صعود کرده و در آسیا  نیز از رده 25 به ششم رسیده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان ابراز اطمینان کرد که این تیم در جام جهانی شگفتی مسابقات خواهد بود و تا همین مرحله هم جایزه بیشترین پیشرفت را به خود اختصاص داده است.

در جمع شرکت کنندگان در همایش «سلام جام جهانی» نیز با اشاره به راهیابی تیمش به مسابقات جام جهانی گفت: خوشحال کردن مردم افغانستان برای ما بسیار لذت بخش بود.

مرتضایی افزود: غیر از چهار بازیکن این تیم که در لیگ بازی می کنند، بقیه به شغل های مختلفی اشتغال دارند و نان آور خانواده هستند، اما با این وجود در چهار ماه اردوی تیم شرکت کردند و این پیروزی را رقم زدند.

در این مراسم، انصار سرکنسول افغانستان در مشهد نیز در سخنانی، بازیکنان تیم ملی فوتسال را سفیران این کشور خواند و افزود: ملی پوشان فوتسال افغانستان می توانند خودباوری را به همه جوانان این کشور انتقال دهد.

در روزهای گذشته تیم ملی فوتسال افغانستان با درخشش در جام ملت‌های فوتسال آسیا به جایگاه پنجم این مسابقات راه پیدا کرد و برای نخستین بار در تاریخ، جواز حضور در جام جهانی فوتسال را به دست آورد.

تیم ملی فوتسال افغانستان تاریخ ساز شد/ صعود جوانان افغانستانی به جام جهانی

کلیدواژه