قوس 25, 1399 14:17 Asia/Kabul

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: روح الله زم یک جریان رسانه ای را ایجاد کرد که پایه گذار حرکت های آشوب طلبانه بود، اگر آمریکا و غرب برای بشریت و جان انسان ها ناراحت هستند چرا برای شهادت فخری زاده که یک دانشمند و مسئول رسمی نظام بود و توسط جریان های معاند و مخالف به شهادت رسید واکنش جدی نشان ندادند.

سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: روح الله زم یک جریان رسانه ای را ایجاد کرد که پایه گذار حرکت های آشوب طلبانه بود و مردم را به اغتشاش و  تلاش برای برهم زدن نظم عمومی دعوت می کرد.

این فعال رسانه ای افغان در ادامه افزود: بخش از آشوب های که در شهرهای مختلف ایران اتفاق افتاد بر اثر تلاش جریان های مستقیمی بود که رسانه تحت مدیریت زم آن ها را مدیریت می کرد و رسانه ای که او در اختیار داشت عملا به مردم نحوه برهم زن امنیت و آتش زدن اموال عمومی و بیت المال را آموزش می داد.

مبلغ بیان داشت: تمام تلاش های مخرب زم نشان می دهد که وی برای برهم زدن نظم و امینت عمومی تلاش می کرد و هر کشوری برای حفظ نظم و امنیت در جامعه با چنین رسانه ها و افرادی برخورد های جدی و قاطع دارد و این قاطعیت در برخورد با افراد آشوب طلب در همه دنیا وجود دارد.

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان در ادامه افزود: میان اعتراض و بر هم زدن  نظم عمومی تفاوت بسیار وجود دارد و هر کسی به حکومت ها حق می دهد که میان این نوع جریانات تفکیک قائل شوند و کسی که دعوت به اغتشاش می کند با او برخورد جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: روح الله زم تنها اغتشاشات را هدایت نمی کرد و بخشی از فعالیت های او به دست آوردن اطلاعات مخفیانه امنیتی بود که آن ها را در اختیار سرویس های جاسوسی کشورهای معاند و مخالف جمهوری اسلامی قرار می داد و چنین کاری خیانت ملی به حساب می آید.

مبلغ خاطر نشان ساخت: آمریکا در مورد ادوارد اسنودن که بخشی از اطلاعات امریکا را، آن هم اطلاعاتی که جنایت های آمریکا را فقط افشا کرد، آنگونه برخورد کرد و تمام توان خود را برای دستگیری وی انجام داد، در حالی که او برای هیچ کشوری جاسوسی نمی کرد.  

این کارشناس افغان اظهار داشت: چگونه است که آمریکا برای افشای اطلاعات محرمانه ای خود این قدر جدی است ولی در مورد افشای اطلاعات امنیتی دیگر کشورها که در اختیار سرویس های بیگانه قرار می گیرد و افشا کنندگان آن مجازات می شوند این قدر حساسیت نشان می دهد، این به خوبی نشان می دهد که آمریکا و غرب با این نوع جریانات برخورد دوگانه و متضادی دارند.

وی افزود: اگر آمریکا و غرب برای بشریت و جان انسان ها ناراحت هستند چرا برای شهادت فخری زاده که یک دانشمند و مدیر توانا و یک مسئول رسمی نظام بود و توسط جریان های معاند و مخالف به شهادت رسید واکنش جدی نشان ندادند و آن را محکوم نکردند.

 

کلیدواژه