حوت 16, 1399 15:01 Asia/Kabul

معاون سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان گفت: تزریق واکسن کرونا در افغانستان آغاز شده است و ابتدا واکسینه کارمندان بیمارستان ها و بعد از آن، کارمندان رسانه ها و نیروهای امنیتی و افراد آسیب پذیر در اولویت است.

معصومه جعفری معاون سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گقت: تزریق واکسن کرونا در افغانستان آغاز شده است  و وزارت صحت افغانستان ابتدا واکسینه کارمندان بیمارستان ها و بعد از آن، کارمندان رسانه را انجام خواهد داد و در ادامه نیروهای امنیتی سومین گروهی هستند که در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: مسئولیت تزریق  واکسن در بخش های نیروهای امنیتی بر عهده خود آنان قرار گرفته زیرا آن ها بیمارستان های تخصصی و نظامی مخصوص به خود را دارند.

جعفری بیان داشت: طبق آخرین آمار، در سراسر افغانستان، روزانه 4462  نفر از کارمندان بهداشت واکسینه می شوند که در مجموع تعداد افرادی که واکسن را دریافت کرده اند حدود 16659 نفر می باشد.

معاون سخنگوی وزارت صحت افغانستان تاکید کرد: بانک جهانی قرار بود کمک های اهدای واکس کرونا را در خرداد ماه به افغانستان ارسال کند اما تاکنون به دست دولت افغانستان نرسیده و علاوه بر این، حکومت چین هم اعلام کرده که حدود 400 هزار دز واکسن کرونا را به افغانستان اهدا خواهد کرد که تا حالا به دست ما نرسیده است و در حال حاضر واکسن هایی که از هند به افغانستان ارسال شده، استفاده می شود.

وی در ادامه به مبارزه با فساد در وزارت صحت افغانستان اشاره کرد و افزود: با فساد مبارزه خواهیم کرد به ویژه در بخش بهداشت که از اهمیت بالایی برخوردار است و جان هزاران نفر مثل قشر آسیب پذیر که دارای بیماری های زمینه ای می باشند را مورد توجه بیشتری قرار خواهیم داد زیرا این افراد در صورت ابتلا به بیماری کرونا شانس کمتری برای زنده ماندن خواهند داشت.

جعفری یادآور شد: وزارت صحت افغانستان از تمام مردم می خواهد که با حوزه نظارت و بهداشت همکاری داشته باشند و هرگونه مواردی مانند کارشکنی در امور توزیع و تزریق واکسن را گزارش دهند تا عوامل را شناسایی و به صورت شفاف تر آن را در اختیار مردم قراردهیم.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا یکی از راه هایی است که روزانه می توانیم با مردم ارتباط بیشتری داشته باشیم و آگاهی های لازم را در اختیار مردم قرار دهیم تا از روند تزریق واکسین کرونا آگاهی پیدا کنند.

وی بیان داشت: به دلیل محدودیت واکسن هایی که از هندوستان به افغانستان کمک شده بود، نتوانستیم تمام گروه ها را تحت پوشش قرار دهیم اما جای امیدواری است که محموله های دیگر از واکسن را دریافت کنیم تا اشخاصی که شامل استانداردهای سازمان بهداشت جهانی هستند سریع تر واکسینه شوند.

کلیدواژه