سکوت مرگبار و انفعال توجیه‌ ناپذیر شورای امنیت درمقابل جنایات اسراییل+ صوت
(last modified 1400-02-27T06:20:57+00:00 )
ثور 27, 1400 10:50 Asia/Kabul

پایان نشست بدون نتیجه شورای امنیت در باره غزه و تشدید حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و تاسیسات زیزبنایی درغزه؛ تنها بخشی از خبرهای تلخ و تاسف بار  از اخرین وضعیت غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین  اعلام کرده است، طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون شمار شهیدان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه به  فراتر از دویست شهید رسیده است که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن قرار دارند. 

«هلن پترسون» رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه،  بزرگ ترین مشکل کنونی در نوار غزه را عدم توانایی در ارسال دارو به دلیل  حملات صهیونیست‌ها  اعلام کرده  و گفته است، نمی‌دانیم که سیستم بهداشتی درمانی غزه چه مدت زیر بمباران اسرائیل تاب خواهد آورد.

رژیم صهیونیستی حتی ازحمله به ساختمان ها و دفاتر خبرگزاری ها نیز خود داری نکرده است. در این حملات ساختمان های دفاتر خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه « الجزیره » ویران شده اند.

تخریب ساختمان خبرگزاری‌ها درحملات اسراییل به غزه، در واقع نشانه حمله به آزادی بیان و تلاش برای انحصار اطلاعات درباره جنایت‌ها در فلسطین اشغالی است.

رژیم صهیونیستی در حملات جدید خود به کرانه باختری و نوار غزه از بمب های آمریکایی بسیار مخرب و کشنده استفاده کرده است.اینکه نتانیاهو از حمایت های امریکا در ادامه حملات به غزه قدردانی ویژه کرده است ، تصویر روشنی از چرایی ادامه این جنایات بدست می دهد.

اما سوال این است که سازمان ملل و شورای امنیت چه اقدامی برای توقف این جنایات  انجام داده است.در این واقعیت که اقدامات اسراییل در غزه  «جنایت علیه بشریت و جرم جنگی» است شکی نیست .در چنین وضعیتی تشکیل  کمیسیون تحقیق  در خصوص جنایات اسرائیل در فلسطین ذیل شورای حقوق بشر مطالبه ای است که سازمان ملل باید به آن پاسخ دهد . نهادهای  حقوق بشری از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد که به هربهانه ای تشکیل جلسه می دهند تا برای کشورهای مخالف زورگویی های امریکا و اشغالگری اسراییل قطعنامه تصویب کنند، اکنون چگونه است که حتی حاضر  به بررسی و تحقیق در باره این همه جنایات رژیم صهیونیستی نیستند؟

«مجید تخت روانچی»، نماینده دایم ایران درسازمان ملل  روز یکشنبه در شورای امنیت که برای بررسی آخرین تحولات فلسطین برگزار شد، در پاسخ به این سئوال که چرا شورای امنیت برای یک مدت بسیار طولانی در برابر اینگونه جنایات، تهدیدات و تجاوزات سکوت اختیار کرده است؛ گفت: جواب ساده است؛ چون، آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، چه در زمان دموکرات‌ها و چه در زمان جمهوری‌خواهان، به صورت نظام‌مند از رژیم اسرائیل در برابر هر گونه اقدام شورای امنیت حمایت و تاکنون ۴۴ پیش نویس قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرده است.

در واقع بیش از هفت دهه سکوت و انفعال سیاسی خیال رژیم جنایتکار اسراییل را از هرگونه پاسخگویی و مجازات آسوده کرده است .

غسان جواد نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان با اشاره به  انفعال سازمان ملل  می گوید ؛ این سازمان نقش سیاسی کارآمد و موثری را برای مقابله با قلدرمآبی اسرائیل و مجازات جنایت های این رژیم در فلسطین از کشتار تا تخلیه اجباری منازل و آواره کردن مردم و جذب شهرک نشینان یهود از اقصی نقاط جهان ایفا نکرده و هیچ اقدام جدی و کافی در این زمینه اتخاذ نکرده است ،بلکه رنگ همه موضع‌گیری‌ها و مداخله‌های این سازمان بیش از آن‌که انسانی باشد، سیاسی است و این بسیار تاسف‌آور است.  

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران نیز در واکنش به این بی تفاوتی؛ روز گذشته با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: «صدور بیانیه‌هایی دوپهلو به قصد مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، اصلی‌ترین عامل تکرار این جنایات در عصر موسوم به مسئولیت‌پذیری و حسابرسی است

سخن اخر این است که مسأله فلسطین بدون اعمال دقیق اصول عدالت و حقوق بین‌الملل حل نخواهد شد. هرچند که  کارنامه 70ساله  رژیم جنایتکار و تروریست  اسرائیل نشان می دهد که صهیونیست ها  تنها زبان مقاومت را می‌فهمند.

کلیدواژه