عقرب 15, 1395 15:10 Asia/Kabul
  • زائران افغانستانی مانند زائران ایرانی از تمام خدمات سفر به کربلا بهره‌مند می‌شوند

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی در مراسم عزاداری مهاجرین افغانستانی در مشهد طی سخنانی از تلاش همه نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور مهاجرین افغانستانی در کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمد رسول رمضانی» معاون فرهنگی «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی» در مراسم عزاداری مهاجرین افغانستانی در مشهد طی سخنانی از تلاش همه نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور مهاجرین افغانستانی در کربلا خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با تلاش مسئولان، زمینه‌ای فراهم شد تا همه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران بتوانند در اربعین مرقد امام حسین(ع) را زیارت کنند.

وی که در مراسم «مجمع هماهنگی هیأت مذهبی مهاجرین افغانستانی» در مسجد ابوالفضل گلشهر سخن می‌گفت، افزود: خدا را شاکریم که زمینه‌ای فراهم شد تا مهاجرین عزیز بتوانند یک زیارت کامل انجام دهند و مسئولان هم مقدمه‌ای شدند تا این زیارت امسال صورت بگیرید.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جلسات فراوانی با حضور مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئولان اداره کل امور اتباع خارجی و ارگان‌های مختلف و نمایندگان مهاجرین برای آماده شدن سفر مهاجرین عزیز افغانستانی به کربلا در ولایت خراسان رضوی برگزار شده است تا امسال زائران افغانستانی مانند زائران ایرانی، از تمام خدمات این سفر بهره‌مند شوند.

وی خطاب به مهاجرین یاد آور شد: تمام زمینه و مقدمات سفر برای شما(مهاجرین افغانستانی) فراهم شده تا با سهولت کامل بتوانید از مرز خارج شوید و بعد از زیارت انشاءالله به راحتی بتوانید به ایران باز گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: در طول مسیر از ابتدا حرکت شما تا زمان برگشت برنامه ریزی شده است که کمبودها و مشکلات رصد شود تا برای شما مشکلی به وجود نیاید و به نحوه احسن این زیارت انجام شود.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی افزود: با تمام این‌ها امکان دارد مشکلاتی هم بوجود بیاید، چون حدود 30 تا 35 میلیون نفر امسال در کربلا، عاشقان حسینی در یک روز تجمع می‌کنند و این می‌طلبد که هر کدام از شما خادمی باشید برای زائران دیگر.

این عالم دینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهاجرین افزود: قدر این اربعین را بدانید، خداوند عنایت کرده است به شما و همه ما امیدواریم اربعین آغازی باشد که همه ما با تأسی از امام حسین(ع) هوای نفس و منیت‌ها را از خود دور کنیم و همه اخلاق حسینی پیدا کنیم.

کلیدواژه