عقرب 22, 1395 18:10 Asia/Kabul
  • بیش از ۹ هزار تبعه افغانستانی برای دریافت دفترچه اقامت در اصفهان ثبت نام کرده‌اند

«مهدی سلیمانی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی والی اصفهان گفت: بیش از ۹ هزار نفر از اتباع افغانستانی در ولایت اصفهان برای دریافت دفترچه اقامت ثبت نام کرده‌اند.

«مهدی سلیمانی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی والی اصفهان گفت: ثبت نام اتباع افغانستانی متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین که روز دهم  عقرب آغاز شده بود در روز شنبه 22 عقرب به پایان رسید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی والی اصفهان افزود: بیش از 9 هزار نفر از اتباع افغانستانی در ولایت اصفهان برای دریافت دفترچه اقامت ثبت نام کرده اند و روند صدور دفترچه اقامت توسط نیروی انتظامی و صدور ویزا از سوی سفارت عراق به صورت متمرکز در تهران در حال انجام است.

سلیمانی گفت: برنامه ریزی لازم برای اعزام زائران اربعین اتباع افغانستانی به صورت متمرکز با همکاری شورای هیأت مذهبی اتباع افغانستان صورت گرفته و زائرین متقاضی می‌توانند با مراجعه به مکان پیش بینی شده در حرم حضرت زینب بنت موسی ابن جعفر (ع) واقع در محله زینبیه اصفهان بلیط رفت به مرز شلمچه با 15 درصد تخفیف از قیمت مصوب ابلاغی تهیه نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی اداره اتباع و امور مهاجرین والی اصفهان به نقل از سلیمانی نوشت:  برای تجهیز موکب‌های اتباع خارجی در مرز شلمچه بخشی از اقلام مورد نیاز از سوی اداره کل اتباع استانداری به مرز ارسال شده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت اخذ دفترچه اقامت و ویزا برای حضور اتباع خارجی در مرزها تأکید کرد: بنا بر اعلام دولت عراق ورود به آن کشور بدون مدرک قانونی تا 6 سال زندان در پی خواهد داشت.

سلیمانی گفت:  بر اساس تصمیمات مراجع قانونی حضوراتباع خارجی در مرزهای 3 گانه زمینی جمهوری اسلامی ایران در ولایت های ایلام و خوزستان بدون مدارک معتبر تردد منجر به طرد این افراد به کشور متبوع خود خواهد شد.

کلیدواژه