دلو 18, 1400 13:10 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای بسیاری از کشورها و مردم به ویژه مستضعفین جهان تبدیل شد به گونه ای که با الگو گیری از آن در برابر استعمار و استکبار جهانی قد علم کردند.

سید رحمت الله نهضت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به مستضعفین جهان امید بخشید و به دنیا اعلام کرد که اگر ملت ها اراده کنند می تواننددر برابر بزرگترین ابرقدرت ها بایستند و مستضعفین جهان با الگو گیری از این انقلاب توانستند در برابر استکبار جهانی بایستند.

این استاد دانشگاه در کابل تصریح کرد: امروز ثمره انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله یمن، سوریه، عراق و افغانستان به وضوح قابل مشاهده است.       

وی افزود: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود"، این نور از بالا منشاء می گرفت و مورد توجه الهی قرار داشت تا این قیام بتواند حرکت بی نظیری را در سطح دنیا ایجاد کند و امام راحل و همکاران ایشان در این راه تلاش بسیار کردند.

به گفته نهضت یار در دنیا انقلاب های زیادی رخ دادند و با شکست مواجه شدند چون الهی نبودند و رهبران آگاه و دلسوز نداشتند اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی بود که رهبری و مسوولان آن آگاه و دلسوز بودند. شخصیتی مانند حضرت امام خمینی (ره) که از لحاظ فقهی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی یک رهبر و الگوی نمونه در سطح دنیا بودند انقلاب اسلامی را رهبری کردند به همین دلیل نقش رهبری در پیشبرد انقلاب و نظام بسیار با اهمیت بود.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: سرنگون کردن یک حکومت 2500 ساله نیاز به رهبری و مدیریت قوی و تقوی الهی دارد و امام راحل این ویژگی ها را داشتند و ملت ایران هم به عنوان یک ملت مبارز با امام همراه بود که تا به امروز در برابر استعمار و استکبار سر خم نکرد و به برکت وجود بزرگ مردان خود امروز در جهان سرافراز است.

نهضت یار در مورد دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران هم گفت: صداقت و درستکاری امام راحل و پیروان ایشان از مهمترین دلایل است که هرچه گفتند عملی کردند. ایران قبل از انقلاب اسلامی در اختیار امریکا بود اما امروز به برکت نیروهای پر تلاش به پیشرفت و تکنولوژی دست پیدا کرده و کسانی که با چنین نظام و انقلابی مخالفت می کنند دست نشانده ها و مزدوران بیگانه هستند که از ابتدا طبق نظر آنان عمل می کردند.

وی اضافه کرد: عده ای هم می گفتند که روحانیون توان تشکیل و اداره حکومت را ندارند اما دیدیم که این روحانیون و علما حکومتی تشکیل دادند و آن را اداره کردند که در دنیا نظیر ندارد.

 

کلیدواژه