ثور 19, 1401 15:25 Asia/Kabul

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان مهاجر افغانستانی بدون هیچ مشکلی در مدارس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته می شوند و کنار دانش آموزان ایرانی درس می خوانند.

سید امیر شوشتری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مشهد در مورد شرایط تحصیل دانش آموزان افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد فراهم شدن شرایط تحصیل برای آنان، تمام دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران پذیرفته می شوند و در کنار دانش آموزان ایرانی بدون مشکل به تحصیل می پردازند.

وی افزود: به این ترتیب مشکلاتی که در گذشته ها در مورد تحصیل دانش آموزان افغانستانی در ایران وجود داشته دیگر وجود ندارد و اگر هم در داخل مدارس مسایلی وجود داشته باشد طبیعی است و آن چیزی است که در میان طیف های مختلف دانش آموزان ایرانی هم وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آیت ا.. علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس هم در دیداری که با ایشان داشتیم بر این نظر بود که باید به افغانستانی هایی که به خاطر مشکلات خاص خود مهاجرت کرده اند کمک شود و با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمایش امام جمعه مشهد با جان و دل در خدمت دانش آموزان افغانستانی قرار داریم.

شوشتری یاد آور شد که ایران و افغانستان اشتراکات فراوانی باهم دارند اما استکبار جهانی توطئه های زیادی کرد تا این کشورها دچار مشکلات و دوری شوند و به ویژه در افغانستان از چند دهه قبل مشکلات زیادی از جمله اشغال و افراطی گری را به راه انداختند، استکبار به دنبال تفرقه افکنی و تکه تکه کردن کشورهای مختلف است تا بتواند بر آن ها تسلط و اشراف داشته باشد اما در این زمینه توفیق نداشته است.

این مقام مسوول در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بسیاری از مجاهدین افغانستانی در طول دفاع مقدس ایران در برابر رژیم بعث عراق در کنار برادران ایرانی جهاد کردند و در بحث دفاع از حرم هم حضور پر رنگی داشتند، خون ایرانی ها و افغانستانی ها باهم آمیخته شده، اهداف مشترک دارند و در صورتی که بتوانند توطئه های دشمنان را خنثی کنند، به خوبی می توانند در کنار هم این اهداف مشترک را پیش ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان به طور مرتب با ساخت کلیپ ها، خبرهای جعلی، بهره برداری از حوادث معمولی و بزرگنمایی آن ها به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای مسلمان هستند اما با هوشیاری مسلمانان به توفیقی دست پیدا نمی کنند و خط مقاومت هر روز قویتر و مقتدر تر می شود.

 

کلیدواژه