جوزا 04, 1401 16:35 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر انقلاب بر پیشرفت جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی ها
    تاکید رهبر انقلاب بر پیشرفت جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کردند: جمهوری اسلامی در برابر همه خصومت ها و دشمنی ها، سینه سپر کرده و در حال پیشرفت و موفقیت است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در دوره یازدهم، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

"حضرت آیت الله خامنه‌ای" در تبیین دلایل شرایط خاص حاکم بر دنیا، گفتند: رقابت‌های خصمانه قدرتها و تهدیدهای قدرت‌های اتمی علیه یکدیگر، تحرکات و تهدیدهای فزاینده نظامی و جنگ در نزدیکی اروپا به عنوان یکی از جنگ‌خیزترین مناطق جهان، فراگیری کم‌سابقه یک بیماری و تهدیدهای غذایی در سطح جهان، همه عواملی هستند که شرایط کنونی دنیا را ویژه کرده اند و در چنین شرایطی مدیریت کشورها، سخت تر و پیچیده تر شده است.

ایشان خاطرنشان کردند: ایران، علاوه بر شرایطی که بر همه کشورها حاکم است، به دلیل ارائه الگویی نو که عبارت از مردم سالاری دینی است و موجب بر هم خوردن جدول تنظیمی نظام سلطه شده است، با قدرتهای جهانی درگیر چالش مستمر در ابعاد مختلف است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 شمسی، نه تنها نظم موجود در نظام بین الملل مبتنی بر پیروی از قدرت های شرق و غرب را برهم زد، بلکه به دلیل بهره مندی از دین اسلام و ارائه مردم سالاری دینی ، الگویی جدید و رهاییبخش برای سایر کشورها از جمله ملل اسلامی شد؛ به همین دلیل ، دشمنی نظام سلطه با ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته است و تحمیل هشت سال جنگ و همچنین اعمال تحریم های گسترده اقتصادی و نظامی که با هدف تضعیف و جلوگیری از پیشرفت ها و قدرت روز افزون ایران اسلامی انجام شده است، در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

نگاهی به پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف صنعتی ، نظامی و علمی نیز نشان می دهد که اهداف انقلاب اسلامی در مسیر صحیح قرار داشته و فشارهای همه جانبه دشمنان در مهار مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ناکام مانده است .

ایران پس از انقلاب اسلامی توانست در مسیر کاهش وابستگی ها حرکت کند و اکنون برخی شاخص های اقتصادی همچون افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت های صنعتی ، هسته ای ، هوافضا و علمی ، که همه در شرایط تحریم ها حاصل شده است ، نشان دهنده موفقیت ایران اسلامی در ادامه راه مقاومت در برابر استکبار و دشمنان است ؛ به عنوان مثال ، سرعت پیشرفت علمی در ایران براساس گزارش محافل علمی بین‌المللی، ۱۱ برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است، به طوری که سهم ایران از تولید علم دنیا در سال ۱۹۹۸ از ۰.۰۷ درصد ، به ۲ درصد در سال ۲۰۲۰ می‌رسد. یعنی سهم ایران از تولید علم دنیا نسبت به جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است.

بدیهی است ، این پیشرفت و موفقیت ها نیازمند ادامه مدیریت انقلابی و جهادی است که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرموده اند : امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد.

با توجه به اهمیت این موضوع، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز بار دیگر با اشاره به موفقیت و پیشرفت های ایران اسلامی به رغم خصومت دشمنان ،خاطرنشان کردند:نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه و دستگاههای دیگر همه باید بدانند که در چه مدیریت بزرگ و مهمی دخیل هستند و به تناسب این جایگاه، مراقبت از خود را افزایش دهند.

 

کلیدواژه