با هوشیاری ملت ایران استکبار جهانی به اهداف اختلاف افکنانه و مخرب خود نخواهد رسید
(last modified 1401-08-09T07:59:49+00:00 )
عقرب 09, 1401 12:29 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد فضای آشوب در جمهوری اسلامی ایران است اما با هوشیاری ملت ایران به اهداف خود نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری گفت: در ایران اسلامی دو هویت حاکم است، هویت سیاسی که همان نظام جمهوری اسلامی است و هویت ملی ایرانی، دشمن هم همین هویت را هدف گرفته اما با هوشیاری و بیداری ملت ایران و مدیریت نظام اسلامی به اهداف خود نرسیده و نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی با ایجاد آشوب و ترور در ایران اسلامی و اجیر گرفتن عناصر فریب خورده، به دنبال اهداف خود هستند، با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز اظهار داشت: از دیدگاه دین اسلام و نص صریح قرآن کریم کسی که یک انسان را بی دلیل به قتل برساند مثل این است که تمام بشریت را از بین برده باشد و اگر باعث نجات یک انسان شود مانند این است که تمام بشریت را نجات داده باشد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: این جایگاه و مقام انسان و انسانیت در دین اسلام از نگاه پروردگار متعال است اما برخی از تروریست ها که به نام دین و شعار الله اکبر و با افتخار به این که کار بزرگی را در راستای دین و ارزش های دینی انجام داده اند این اقدام را مرتکب می شوند، بهشت را برای خود حتمی می پندارند و گمان می کنند اگر در این راستا کشته شوند به بهشت می روند در حالیکه این دیدگاه کاملا در مغایرت با ارزش های اسلامی است.

به گفته مختاری با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای و یک کشور اسلامی قدرتمند است که هم ارزش های اسلامی در آن متبلور است و هم از اقتدار لازم در همه عرصه های مادی، معنوی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی برخوردار است و هیچ گاه در برابر استکبار سر خم نکرده، استکبار جهانی از دست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی عصبانی است.

وی اضافه کرد: از اینرو آنان سعی کردند به هر طریقی که شده این نظام را به زانو در آورند، چندین دهه محاصره اقتصادی را تحمیل کردند و نتیجه نگرفتند و اکنون می خواهند از همان نسخه ای که در عراق و سوریه استفاده کردند بهره ببرند و از داخل و از میان ملت این نظام را از هم بپاشانند، راه اندازی اختلاف مذهبی را هم گزینه مناسبی می دانند و تلاش می کنند با کشتارهای وحشیانه گاه در مساجد اهل سنت و گاه در مساجد، تکایا و مراکز مذهبی شیعیان آتش اختلاف و نفاق را شعله ور کنند.

این کارشناس افغان گفت: اما مردم هوشیار و بیدار ایران اسلامی با حضور و کلام خود به آنان فهماندند که می دانند در این قضایا دست استکبار جهانی در کار است و عوامل و مزدوران استکبار دست به چنین اعمالی می زنند اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

مختاری با اشاره به نظر برخی کارشناسان که استهاله هویتی و تولید ناامنی را از راهکارهای استکبار جهانی به سرکردگی امریکا برای مهار جمهوری اسلامی ایران می دانند گفت: استکبار به دنبال آن است که نظام اسلامی و شعارهای آن را تحت الشعاع قرار دهد و هویت حاکم در این جغرافیا را از بین ببرد زیرا در ایران اکنون دو هویت حاکم است؛ یکی هویت سیاسی که نظام اسلامی است و دیگری هویت ملی.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مردم ایران تحت عنوان هویت ملی ایرانی یک ملت واحد ایجاد کرده اند و با ایجاد یک هویت ملی هویت های منطقه ای، قومی، نژادی و تباری کاملا تحت الشعاع قرار می گیرد که جمهوری اسلامی به خوبی توانسته این مساله را مدیریت و این موضوع را به خوبی نهادینه کند، دشمن هم سعی می کند روی این نقطه هزینه کند و تاثیرگذاری داشته باشد که تا کنون موفق نشده است.

وی اضافه کرد: دشمن از همین مساله در افغانستان، عراق، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر  استفاده کرد و خرابی های زیادی به بار آورد و اکنون سعی می کند از آن در درون ایران هم استفاده کند که به دلیل بالندگی و هوشیاری مردم نتوانسته و نخواهد توانست. مردم در همایش بزرگی هم که در شهرهای مختلف ایران برگزار شد به نمایش گذاشتند که ایران ملتی واحد است و مذاهب و قومیت های مختلف زیر یک چتر یعنی هویت ملی و یک نظام یعنی نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

 

کلیدواژه