اسد 16, 1402 14:41 Asia/Kabul

رئیس شورای هیآت مذهبی استان خراسان رضوی گفت: زائران عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی (ع) که از افغانستان وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند در مرز دوغارون خدماتی همچون پذیرایی، اسکان و حمل و نقل دریافت می کنند.

علی فخاری در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: امسال هم مانند سال های گذشته در مرز دوغارون مستقر می شویم و خدماتی را به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که از کشور افغانستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران و از این طریق عازم عتبات عالیات در عراق می شوند ارایه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این خدمات شامل پذیرایی، ارایه بسته های فرهنگی، اسکان و حمل و نقل است، افزود: جلساتی در فرمانداری برگزار و هفده کمیته برای خدمت رسانی به این زائران تشکیل شده است.

به گفته رئیس شورای هیآت مذهبی استان خراسان رضوی قرار است جلسات دیگری هم برگزار و در مورد برپایی ایستگاه های موقت پذیرایی در مسیر برای این زائران در تربت جام و فریمان صحبت شود و در مشهد مقدس هم پیش بینی شده که مانند سال های گذشته گروه های فعال مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مکان هایی را برای اسکان زائرین در نظر بگیرند.

فخاری عنوان کرد: در بخش حمل و نقل هم هماهنگ شده که اگر افرادی مایل بودند بدون توقف و به صورت مستقیم به عراق بروند خدمات به آنان ارایه شود. در جلسه ای هم که هفته گذشته در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در این خصوص هم صحبت شد که زائران بتوانند از افغانستان با اتوبوس های خودشان به ایران وارد شده و به سمت عراق بروند که پیگیری ها در این خصوص هم جریان دارد.

این مقام مسوول هیآت مذهبی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: این تمهید هم برای زائران بهتر است و هم به این موضوع توجه شده که با توجه به اینکه تعداد زائر در ایام اربعین حسینی (ع) زیاد است و زائرین ایرانی هم عازم سفر عتبات عالیات هستند مشکلی به لحاظ حمل و نقل ایجاد نشود، البته این موضوع باید از داخل افغانستان هم پیگیری شود.

وی اضافه کرد: موکب های مربوط به مهاجرین افغانستانی در مشهد هم از طرف آستان قدس رضوی حمایت می شوند و بنا است که از طرف ستادهای مردمی نیز حمایت شوند. همچنان در نظر است کالاهای اساسی که به هیآت مذهبی اختصاص یافته به موکب های مهاجرین هم اختصاص یابد که بتوانند به نحو شایسته و بایسته از زائرین پذیرایی کنند.

 

کلیدواژه