جدی 02, 1402 14:44 Asia/Kabul

مسوول روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: اتباع افغانستانی مقیم مشهد اگر می خواهند در بازارهای سیار فعالیت کنند می توانند از طریق اداره اتباع و مهاجرین خارجی اقدام کنند.

سید حمزه علوی مسوول روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در شهرداری مشهد در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری در خصوص ممنوعیت حضور اتباع خارجی در بازارهای سیار مشهد اظهار کرد: صدور مجوز در این بازارها از ابتدا مبتنی بر اعلام شماره ملی و اطلاعات اشخاص حقیقی بوده و زمانی که شهروندان وارد سامانه می شدند باید اطلاعات خود را بارگزاری می کردند.

وی افزود: در مجوزی که برای غرفه داران در بازارهای سیار صادر می شود قید شده که واگذاری این مجوز به دیگران غیرمجاز است اما گاهی بعضی افراد مجوز را تهیه و آن را به شخص دیگری واگذار می کردند که در این خصوص بارها تذکر داده شده اما این واگذاری ها اخیرا بیشتر شده و برای جلوگیری از این اتفاق اقدامات لازم انجام می شود زیرا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی همان شخصی که برای صدور مجوز اقدام می کند باید محصولات خود را در بازار عرضه کند.

علوی عنوان کرد: با توجه به مبنای اولیه صدور مجوز، مدارک لازم برای اخذ غرفه در بازارهای سیار و کسانی که می توانند در این بازارها غرفه داشته باشند در سایت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد مشخص شده و فقط اتباع ایرانی می توانند این مجوز را دریافت کنند و دارنده مجوز خودش باید در غرفه حضور داشته باشد.

این مقام مسوول در شهرداری مشهد گفت: در صورتی که اتباع افغانستانی می خواهند در بازارهای سیار فعالیت داشته باشند می توانند از طریق اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی در خواست ایجاد بازار ویژه برای خود را بدهند و در آن مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: اتباع افغانستانی می توانند با هماهنگی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی به گونه ای که این اداره مجوزهای لازم را اخذ کند بازارچه ای را ایجاد کنند و در آن به فعالیت بپردازند.

 

کلیدواژه