حمل 22, 1403 13:42 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: تنها کشوری که به صورت کامل از فلسطین حمایت کرده ایران و تنها رهبری که حامی تمام قد مردم فلسطین می باشد رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت امت اسلامی از مردم فلسطین و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حدود شش ماه است که ملت مظلوم و دربند غزه در یک زندان روباز مورد قتل عام فجیع و کشتار دست جمعی قرار می گیرند در حالیکه تمام دنیا نظاره گر هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پیشوای امت اسلامی و رهبر محور مقاومت اسلامی از این قضیه دلخون و ناراحت هستند.

وی افزود: این امکان وجود داشت که ایشان در خطبه های نماز عید سعید فطر در مورد مسایل دیگری سخن بگویند اما بخش عمده ای از فرمایشات ایشان در مورد مظلومیت مردم غزه و کشتار جمعی بود که در آنجا انجام می شود و بی اعتنایی و بی توجهی جامعه جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر و نیز کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای اسلامی.

به گفته این کارشناس سیاسی آنگونه که باید و شاید چه جوامعی که ادعای حقوق بشری می کنند مانند سازمان ملل متحد، شورای امنیت این سازمان و دیگر نهادها، سازمان ها و کشورها و چه بسیاری از کشورهای اسلامی نتوانستند جلو این فاجعه و کشتار جمعی را بگیرند. این زخم ناسوری در دل امت اسلامی است که در ماه مبارک رمضان هم کشتار ادامه داشت و در روز عید سعید فطر که مسلمانان در سراسر دنیا پس از پایان یک ماه روزه داری ابراز خوشحالی می کنند، مردم غزه در میان خاک و خون هستند.

مختاری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که دلسوز امت اسلامی هستند به این موضوع توجه جدی دارند و در اینجا موضوع مذهبی به هیچ عنوان مطرح نیست بلکه موضوع امت اسلامی و بحث بشری مطرح است.

وی با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشاهده می کنند که به این مساله توجه چندانی نمی شود ناراحت می شوند، اظهار امیدواری کرد که توصیه های ایشان در دل امت اسلامی و آزادگان جهان اثر بگذارد و شاهد پیروزی غزه و ملت فلسطین باشیم.

این کارشناس افغان گفت: هر انسان آزاده ای باید از مظالمی که بر مردم فلسطین رواداشته می شود، دلخون و ناراحت باشد و به هر اندازه که می تواند در جهت خاموش کردن آتش جنگ و جلوگیری از کشتار مردم تلاش کند که البته از کشورهای اسلامی انتظار بیشتری می رود تا در این قضیه پیشگام باشند، این کشورها می توانستند روابط خود را با رژیم اسرائیل قطع کنند و کمک های همه جانبه خود را به مردم فلسطین برسانند.

مختاری در مورد دلایل حمایت غرب از رژیم صهیونیستی و جنایات آن هم گفت: این رژیم غده سرطانی و عامل پیشران منافع استعمارگرانه کشورهای غربی و در راس آن ها امریکا است تا به عنوان یک عامل بی ثبات کننده، ناامن کننده و فتنه گر بتواند زمینه تجاوزهای بیشتر کشورهای استکباری را فراهم کند و زمینه نفوذ کشورهای مستکبر مانند امریکا را در منطقه ایجاد کند. کشورهای انگلیس و فرانسه و نیز امریکا در رشد این غده سرطانی نقش اساسی داشته اند و منافع خود را از طریق آن ها دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید بدانند همانطور که رژیم صهیونیستی برای غربی ها به ویژه امریکایی ها یک موضوع حیاتی است فلسطین هم به عنوان قبله اول مسلمین برای مسلمانان حیاتی است و باید از محاصره استکبار جهانی آزاد شود.

 

کلیدواژه