جوزا 12, 1403 14:39 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از سه هدف اعلامی خود در جنگ غزه نرسید اما این جنگ سه دستاورد بزرگ برای مقاومت فلسطین داشت.

محمد فایق هشام در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه هدف را برای جنگ غزه تعیین کرده بود؛ آزادی اسیران صهیونیست، حذف کامل حماس و از بین بردن تهدیدها علیه رژیم اسرائیل که در دستیابی به هر سه هدف ناکام مانده و در حالیکه هشت ماه از جنگ غزه گذشته با وجود حمایت همه جانبه امریکا و غرب نتوانست حتی یک اسیر خود را هم آزاد کند و هم زمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح مجاهدان حماس ضربات کوبنده ای به این رژیم در شهرهای جبالیا، بیت حانون و تل زعتر در شمال نوار غزه وارد کردند و در نقاط مختلف غزه هم صهیونیست ها در وضعیت وخیمی قرار گرفته اند.

وی افزود: از سوی دیگر مقاومت فلسطین هم به سه دستاورد بزرگ رسید که یکی به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی توسط برخی کشورهای اروپایی، دیگری به سلامت ماندن مقاومت اسلامی از حملات گسترده رژیم صهیونیستی و دیگری قرار گرفتن اخبار فلسطین در صدر اخبار دنیا و در صدر مطالبات جریان عدالتخواه دنیا است.      

به گفته این کارشناس سیاسی به رسمیت شناسی کشور مستقل فلسطین از طرف سه کشور اروپایی یعنی ایرلند، ناروی و اسپانیا یک اقدام اساسی و ارزنده است و اگر این موضوع در دیگر  کشورهای اروپایی هم تسری پیدا کند شکستی بزرگ برای محور امریکایی-صهیونیستی خواهد بود.

هشام عنوان کرد: کشورهای اروپایی به خاطر عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه دچار چند دستگی شده اند به گونه ای که عده ای از آنان بر حقوق مسلم فلسطینی ها تاکید دارند و عده ای دیگر پا به پای امریکایی ها در مساله خاورمیانه و بحران هایی که در کشورهای اسلامی جریان دارد حرکت می کنند و تسلیم خواسته های ملت هایشان در خصوص مساله فلسطین و غزه نمی شوند.

وی بیان کرد که کشور اروپایی به متحدان امریکا و غیر متحدان امریکا تقسیم شده اند و سه کشور اروپایی که متحد امریکا نیستند پا پیش گذاشته و این اقدام نیک یعنی به رسمیت شناسی کشور مستقل فلسطین را انجام دادند، از سوی دیگر اعتراضات و تظاهرات گسترده ملت های غربی علیه حملات رژیم اسرائیل به غزه برخی کشورهای اروپایی را به سمت پاسخ به خواست ملت هایشان و به رسمیت شناسی کشور مستقل فلسطین کشانده است.

این کارشناس افغان گفت: در صورتی که احزاب اروپایی هم دست به چنین اقدامی بزنند در مقبولیت شان نزد مردم و به دست گرفتن قدرت سیاسی در آینده به آن ها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بالاخره به پایان خواهد رسید و بنیامین نتانیاهوی جنایتکار هم از اریکه قدرت به زیر کشیده خواهد شد اما رژیم صهیونیستی هم با چند دستگی مواجه شده، مخالفان نتانیاهو او را به خاطر گیر افتادن در باتلاق جنگ غزه سرزنش می کنند و با توجه به اینکه مقاومت فلسطینی به تازگی هم پنج نیروی صهیونیست را به اسارت گرفته، مشکلات صهیونیست ها بیشتر شده است.

 

کلیدواژه