قوس 06, 1397 11:16 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری(دیدار میهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله خامنه ای)

میهمانان خارجی این کنفرانس همراه با مسئولان کشور و گروههایی از مردم ، در روز میلاد فرخندۀ رسول اکرم (ص) میهمان رهبر انقلاب اسلامی ، آیت الله خامنه ای بودند و از سخنان ارزشمند ایشان بهره مند شدند .

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که هر ساله در ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار می شود، نمادی از اتحاد و همبستگی انسانهایی را به نمایش می گذارد که برغم دارا بودن مذاهب مختلف، هدف واحدی را دنبال می کنند. در این کنفرانس که به همت مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی از ایران برگزار می شود، اندیشمندانی از سراسر جهان حضور می یابند تا زمینه های اتحاد و همبستگی جهان اسلام را بررسی کنند و راه حل های مناسب و موضع گیریهای مشترک دربرابر چالشهای فراروی آن، ارائه دهند . سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال نیز از سوم تا پنجم آذر(24 تا 26 نوامبر-16 تا 18 ربیع الاول) در تهران برگزار گردید.  میهمانان خارجی این کنفرانس مطابق روال هر سال، همراه با مسئولان کشوری و گروههایی از مردم، در روز میلاد فرخندۀ رسول اکرم (ص) میهمان رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای بودند و از سخنان ارزشمند ایشان بهره مند شدند. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، تنها راه سعادت و رستگاری بشریت را تبعیت از دین اسلام و نور قرآن دانستند و با اشاره به گسترش روزافزون بیداری اسلامی و روحیه مقاومت در میان ملتهای مسلمان و دستپاچگی امریکا و متحدانش از این پدیده مبارک، گفتند: « انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو، به برکت چهل سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران اکنون به شجره طیبه و تناوری تبدیل شده است که تهدیدها و حرکات خباثت آمیز امریکا و رژیم صهیونیستی همچون گذشته تأثیری نخواهد داشت و قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.»

دیدار میهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله خامنه ای

امروزه افتخار همه مسلمانان، پیروی از شخصیت بزرگ اسلام، حضرت محمد (ص) است. سیره و گفتار پیامبرالگوی سازنده ای برای یک زندگی متعالی است و هرکس که درصدد یافتن رستگاری و سعادت است، شایسته است به این سرمشق جاودانه بنگرد و به آن تاسی کند. چنانکه خداوند در قرآن کریم سوره احزاب آیه 21 میفرماید که: «پیامبر برای شما در زندگی سرمشق نیکویی بود»

آیت الله خامنه ای نیز در ابتدای سخنان خود با تبریک سالروز میلاد نبی رحمت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، پیامبر اسلام را خورشید فروزانی خواندند که خداوند متعال آن را در دوران جهل و فریب جاهلیت، به بشریت اعطاء کرد و آن حضرت با دین آسمانی اسلام و کتاب نورانی قرآن، زمینه فلاح و رستگاری بشریت را فراهم کرد.رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز مستمر بشریت به رحمت و هدایت و نور پیامبر اسلام(ص)، افزودند: «انسانها امروز نیز به دلیل حضور قدرتها و ظلم ناشی از اعمال مجرمانه آنها و جهل و فریب و نبود عدالت، گرفتار انواع مشکلات و سختی ها هستند که تنها راه رهایی از این رنج ها، پاسخگویی به دعوت نبی مکرم اسلام(ص) و حرکت در مسیر هدایت اسلام و قرآن است.»

دیدار میهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله خامنه ای

اتحاد همچون خون در پیکر امت اسلامی حیات بخش است و لازمه آن، آگاهی و بیداری اسلامی است. هنگامی که مسلمانان از توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان آگاهی یابند و بدانند که اسلام تا چه حد بر وحدت و برادری امت اسلامی تاکید کرده است، مطمئناً به اتحاد روی می آورند و برای تحقق آن تلاش می کنند. امروز بدون شک نهضت بیداری اسلامی که منجر به عزت - قدرت و وحدت مسلمانان می شود - مورد مخالفت دشمنان اسلام است به همین دلیل رسانه های جمعی غرب بویژه آمریکا با عناوینی چون بنیادگرایی و ارتجاع از بیداری اسلامی یاد وآن را تحریف می کنند. با این وجود حضرت آیت الله خامنه ای، گسترش جریان مقاومت و روحیه بیداری اسلامی در منطقه را به عنوان یک نمونه، نتیجه حرکت در مسیر هدایت اسلام و قرآن دانستند و گفتند: : «به توفیق الهی و به فضل الهی، جریان مقاومت در مقابل ظلم و زور، امروز در دنیا وجود دارد،که متّکی به نام خدا و به اسلام است. منطقه‌ی ما یک نمونه‌ی از آن است. امروز در منطقه‌ی ما روحیه‌ی بیداری اسلامی بر بسیاری از ملّتها و کشورها حاکم است. اینکه شما ملاحظه می کنید قدرتمندان مستکبر دنیا، در رأس آنها آمریکای جنایت‌کار -شیطان بزرگ- نسبت به این منطقه حسّاس هستند، به‌خاطر این است که در این منطقه روحیه‌ی گرایش به اسلام و اقبال به اسلام و بیداری اسلامی به‌طور واضح به چشم می خورد؛ اینها با بیداری ملّتهای مسلمان مخالفند، اینها از بیداری ملّتهای مسلمان می ترسند. در هرجایی که اسلام توانسته است بر دل و جانِ مردم مسلّط بشود، استکبار سیلی خورده و ما جدّاً معتقدیم که استکبار، بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد.»

ایشان در بخشی دیگر از بیاناتشان فرمودند: « عرض ما به برادران مسلمان، به ملّتهای مسلمان، به روشنفکران دنیای اسلام، به علمای محترم دینی در کشورهای اسلامی همین است؛ این حرکت اسلامی را هرچه می توانید تقویت کنید؛ راه نجات این منطقه تقویت بیداری اسلامی است، تقویت حرکت مقاومت اسلامی است. ایشان در ادامه خطاب به حکام کشورهای اسلامی فرمودند:« نصیحت ما به حکّام کشورهای اسلامی هم این است که به ولایت اسلام برگردند؛ تحت ولایة‌الله قرار بگیرند؛ ولایت آمریکا و ولایت طاغوت به کار آنها نخواهد آمد. امروز متأسّفانه بعضی از کشورهای مسلمان منطقه‌ی ما به جای ولایة‌الله، زیر عَلَم ولایت طاغوت سینه میزنند، به جای تبعیّت از اسلام و از نور قرآن، از آمریکا تبعیّت میکنند. آمریکا هم بنا بر طبع استکباری خود، آنها را تحقیر می کند

صهیونیستها، فلسطین را اشغال و ساکنین آنرا اخراج کردند و یا کشتند و کوشیدند تا با آوردن یهودیان ، ملتی واحد تشکیل دهند . اما این اقدامات نه تنها خلاف مقررات بین المللی، بلکه به معنای زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی و قوانین الهی است . چرا که افریدگار جهان ، هیچگاه ظلم و تعدی علیه دیگران را نمی پذیرد و برای ظالمان و ستمگران ، ذلت دنیوی و عذاب اخروی را وعده داده است . به همین علت برای رژیم غاصب صهیونیستی عاقبتی جز زوال و انحطاط پیش بینی نمی شود ،‌ چنانکه از هم اکنون نیز نشانه های آن آشکار شده است . آیت ا خامنه ای رهبرانقلاب اسلامی ، قدرت امریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه به‌مراتب ضعیف تر از قبل دانستند و گفتند: « بوضوح امروز آمریکا، در این منطقه ضعیف‌تر از ده سال پیش و بیست سال پیش است؛ بوضوح رژیمِ صهیونیستیِ خبیث، امروز ضعیف‌تر از گذشته است. چند سال قبل از این، رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله لبنان شکست خورد؛ ۳۳ روز توانست مقاومت بکند و بعد شکست خورد؛ دو سال بعد از آن در مقابل فلسطینی‌ها ۲۲ روز توانست مقاومت کند و شکست خورد؛ چند سال بعد در مقابل مردم مظلوم غزّه ۸ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ در همین هفته‌ی اخیر ۲ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ این ضعف رژیم صهیونیستی است، ضعفِ روز‌افزون رژیم صهیونیستی است.»

دیدار میهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله خامنه ای

ایشان با اشاره به سنت تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر یاری ملت‌هایی که با اتکا به خداوند در مقابل قدرت‌ها ایستادگی می کنند، خاطرنشان کردند: «ملّتهایی که فکری دارند، هویّتی دارند، انگیزه‌ای دارند، متّکی به خدا هستند، متوکّل علی‌الله هستند، می‌ایستند و خدای متعال به آنها کمک خواهد کرد. «و اگر کسانى که کافر شدند، به جنگ با شما برخیزند، قطعاً پشت خواهند کرد و دیگر یار و یاورى نخواهند یافت. سنّت الهى از پیش همین بوده و در سنّت الهى هرگز تغییرى نخواهى یافت.»(سوره‌ی فتح،‌ آیات ۲۲ و ۲۳) این سنّت الهی است؛ اگر مسلمانها بِایستند، بر همه‌ سازوبرگ قدرتهای طاغوتی و مستکبر پیروز خواهند شد. امروز مردم یمن سخت‌ترین شکنجه‌ها را دارند از ناحیه‌ی دولت سعودی و همراهانش و آمریکا -پشتیبانش- تحمّل میکنند لکن بدانید قطعاً ملّت یمن و انصارالله پیروز خواهند شد؛ آنها شکست نمیخورند؛ ملّت فلسطین شکست نمیخورند؛ تنها راه، مقاومت است و آن چیزی که امروز آمریکا را و متحدّینش را دستپاچه کرده که به حرفهای یاوه متوسّل میشوند، به کارهای غلط متوسّل می شوند، ایستادگی ملّتهای مسلمان است و این ایستادگی نتیجه خواهد داد.»

 

به گفته ناظران سیاسی، انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که در عرصه های داخلی و بین المللی ، تحولات مهمی را ایجاد کرده است. این انقلاب ، موجب سرنگونی یک حکومت دیکتاتوری و وابسته به خارج شد . از سوی دیگر تاثیر زیادی در بیداری اسلامی در میان مسلمانان جهان بجای گذارده است. از آنجاکه سیاست استقلال طلبانه نظام جمهوری اسلامی ایران ، با سیاستهای توسعه طلبانه و جنگ افروزانه قدرتهای بزرگ ، همخوانی ندارد ، از همان آغاز ، این قدرتها به مقابله با آن برخاستند . با این وجود ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت ۴۰ساله‌ی ملت ایران با وجود همه‌ی سختی‌ها و فشارها، ذر پیان سخنان خود تأکید کردند:«ملّت ایران چهل سال است که مقاومت میکند. ما در روز اوّل مثل یک نهال باریکی بودیم، آسیب‌پذیر بودیم؛ به برکت نام مبارک پیامبر و به برکت هدایت امام بزرگوار، توانستیم ایستادگی کنیم؛ البتّه شهید دادیم، سختی کشیدیم، امّا ایستادگی کردیم. امروز ملّت ایران و کشور ایران یک درخت تناور است؛ امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط میکنند که ملّت ایران را تهدید کنند؛ تهدیدهای آنها، حرکات آنها، خباثتهای آنها تا امروز شکست خورده است، از این پس هم شکست خواهد خورد؛ تحریم هم شکست خواهد خورد، سیاستهایشان هم شکست خواهد خورد؛ به برکت مقاومت.»

کلیدواژه