ثور 23, 1399 13:48 Asia/Kabul
  • درخواست ها در اروپا برای پاسخ قاطع به طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی

فرانسه از اتحادیه اروپا خواست که رژیم صهیونیستی را در صورت پیشبرد طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری رود اردن، با پاسخی قاطع تهدید کند.

وبگاه موسسه رسانه ای «یورو اکتیو» گزارش داد: سه تن از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا اسرائیل را در صورت پیشبرد طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری با پاسخی محکم و قاطعانه تهدید کنند.

این دیپلمات‌های اروپایی افزودند: نمایندگان بلژیک، ایرلند و لوکزامبورگ نیز درخواست کرده‌اند که در جلسه روز جمعه اتحادیه اروپا، درخصوص احتمال وضع تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل در صورت پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری، بحث‌‌ها و گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

«پیتر استاتو» سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه گفت: در صورتی که اسرائیل به الحاق غیرقانونی کرانه باختری ادامه دهد، اتحادیه اروپا آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، مذاکرات کابینه درخصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن در ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی، نه تنها فلسطینیان بلکه جامعه جهانی را به واکنش واداشته است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی ها هشدار داده است.

«جیمز کلوری» از مقامات وزارت امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه در پارلمان این کشور گفت: بریتانیا حمایت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رد کرده است زیرا این اقدام راه ‌حل مناقشه اسرائیل- فلسطین را پیچیده می‌کند.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر 2016 در قطعنامه 2334 از رژیم صهیونیستی خواست فوری و به طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

کلیدواژه