عقرب 06, 1399 09:45 Asia/Kabul
  •  تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / بیژن نامدار زنگنه در لیست تحریم قرار گرفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شرکت و شخص از جمله وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را به فهرست تحریم‌های ضد ایرانی خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه دوشنبه وزارت نفت ایران، سازمان‌های مرتبط با آن و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم های خود که به یک ابزار تبلیغاتی انتخاباتی تبدیل شده، قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در سایت رسمی خود اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی این نهاد وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران (NIOC) و شرکت ملی نفت کش ایران را به لیست تحریم های واشنگتن علیه تهران افزوده است. 

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین چندین نهاد و شخص مرتبط با وزارت نفت ایران که در فروش بنزین به ونزوئلا نقش داشته اند را در لیست تحریم ها قرار داده است. 

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد که ایران از نفت برای تأمین بودجه فعالیت‌های بی ثبات کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می کند. 

آمریکا، بعد از خروج غیرقانونی از برجام (8 می 2018) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

واشنگتن پیشتر اعلام کرد، هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران،  رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه