حمل 25, 1400 12:45 Asia/Kabul

علی‌رغم بارش برف و سرمای شدید هوا، معترضان آمریکایی برای سومین شب پیاپی برای اعتراض به قتل جوان سیاهپوست‌ به خیابان‌های مینیاپولیس آمدند و پلیس با نارنجک و گاز اشک‌آور آن‌ها را سرکوب کرد.

به گزارش شبکه روسی راشاتودی، در سومین شب پیاپی از اعتراضات مردم آمریکا به قتل «دانته رایت» جوان سیاهپوست ۲۰ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست، معترضان در مقابل اداره پلیس شهر «بروکلین سنتر» شهر مینیاپولیس ایالت «مینه‌سوتا»، نام «دانته رایت» را فریاد می‌زدند و شعار «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سرمی‌دادند.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس در حومه بروکلین سنتر مینیاپولیس مینه‌سوتا بار دیگر برای سرکوب اعتراضات ضدخشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

علی‌رغم محدودیت‌هایی که نیروهای امنیتی شهر بروکلین سنتر برای برگزاری هرگونه اعتراضات علیه خشونت پلیس ایجاد کرده بودند، جمعیتی از معترضان با وجود سرمای شدید هوا و بارش سبک برف به تظاهرات خود ادامه دادند.

در پی تشدید اعتراضات به خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، مقام‌های امنیتی در برخی شهرها و مناطق مینه‌سوتا از ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی سه‌شنبه تا ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام وضعیت منع آمد و شد کردند.

اعتراضات در مینیاپولیس، برای نخستین بار روز یکشنبه هفته جاری پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس زن به سمت دانته رایت یک جوان سیاه‌پوست تیراندازی کرد و موجب مرگ وی شد.

در ماههای اخیر، اعتراضات در مینیاپولیس بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که دادگاه افسر پلیس آمریکا متهم به قتل «جورج فلوید»، در شهر مینیاپولیس در حال برگزاری است.

کلیدواژه