جوزا 07, 1400 11:42 Asia/Kabul
  • آسیب پذیری اقتصاد آمریکا در برابر کرونا، ۴۰۶ هزار بیکار در یک هفته
    آسیب پذیری اقتصاد آمریکا در برابر کرونا، ۴۰۶ هزار بیکار در یک هفته

وزارت کار امریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که روند اخراج کارگران همچنان ادامه دارد به طوری که در یک هفته گذشته ۴۰۶ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته‌اند.

به گزارش رادیو دری، در حالی که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مدعی است اقتصاد این کشور در حال بهبود و بازگشت تدریجی به دوران پسا کرونا است، اما روند بیکاری نیروها و ادامه درخواست‌های روزانه برای دریافت بیمه بیکاری چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت کار آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ ماه مه (1 جوزا) با کاهش ۳۸ هزار نفری نسبت به هفته گذشته ۴۰۶ هزار نفر درخواست دریافت بیکاری داشته‌اند.

پیش از این نیز رسانه‌های اقتصادی از جمله وال استریت ژورنال پیش بینی کرده بود که روند شمار هفتگی بیکاران در آمریکا همچنان حدود ۴۲۵ هزار نفر خواهد ماند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که پیش از این آژانس فیچ ریتینگز که یکی از سه سازمان ملی آماری آمریکا به حساب می‌آید در وب سایت خود اعلام کرد که انتظار نمی‌ رود تا سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ بازار اشتغال آمریکا به سطح مطلوب برسد.

براساس گزارش آماری وزارت کار آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان از آوریل ۲۰۲۱( حمل 1400) حدود ۹.۸ میلیون نفر بیکار دارد که نرخ بیکاری از ۶ درصد در ماه قبل به ۶.۱ درصد در این ماه افزایش یافته است.

کلیدواژه