اولین گفتگوی بایدن با نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با محوریت ایران
(last modified 1400-03-24T05:00:58+00:00 )
جوزا 24, 1400 09:30 Asia/Kabul
  • اولین گفتگوی بایدن با نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با محوریت ایران

کاخ سفید از تماس تلفنی میان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش رادیودری به نقل از فارس، هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته که کاخ سفید اعلام کرد وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرد که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند. 

بایدن در ادامه این گفت‌وگو ضمن تبریک به بنت برای پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی بر تعهد چند دهه ای خود برای حمایت از اتحاد اسرائیل و آمریکا و همچنین تضمین امنیت اسرائیل تاکید کرده است. 

 به دنبال برکناری «بنیامین نتانیاهو» از قدرت در رژیم صهیونیستی، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن برای پیشبرد صلح به همکاری با تل آویو ادامه خواهد داد و در تعهدش نسبت به تامین امنیت این رژیم ثابت قدم خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که ما از دولت جدید در اسرائیل به گرمی استقبال می‌کنیم و منتظر همکاری نزدیک با نفتالی بنت-یائیر لاپید هستیم.

پارلمان رژیم صهیونیستی پس از درگیری و تنش های بسیار در نهایت با 60 رای موافق در برابر 59 رای مخالف به کابینه جدید این رژیم به رهبری نفتالی بنت و یائیر لاپید رای اعتماد داد.

کابینه بنت- لاپید یکشنبه شب با اکثریت آرا رای اعتماد پارلمان را دریافت کرد و به این ترتیب نخست وزیری 12 ساله بنیامین نتانیاهو به پایان رسید .

بنت رهبر حزب یمینا تا سال 2023 به عنوان نخست وزیر خواهد بود و پس از آن لاپید رهبر حزب یش عتید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

پیشنهاد «نتانیاهو» برای نخست وزیری چرخشی اینبار به «نفتالی بنت»

کلیدواژه