جوزا 01, 1401 08:12 Asia/Kabul
  • ادعای اوکراین درباره طرح آمریکا برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه
    ادعای اوکراین درباره طرح آمریکا برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه

مشاور وزارت کشور اوکراین در پیامی توئیتری ادعا کرده که آمریکا طرحی را برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه آماده می کند.

به گزارش رادیو دری، آنتون گراشچنگو مشاور وزارت کشور اوکراین در این پیام توئیتری مدعی شد، آمریکا با بررسی تحویل تسلیحات ضدناو هارپون و موشک های ضد ناو با برد 250 تا 300 کیلومتر به اوکراین، طرحی برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه آماده می کند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که آمریکا طرحی را برای تحویل دادن موشک های ضد ناو به نیروهای اوکراین بررسی می کند.

حدود سه ماه از جنگ اوکراین می گذرد و تاکنون 25 کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌ یف کرده‌ اند. 

همزمان با درخواست‌ های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها و در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور 24 فوریه/5حوت در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

پوتین تاکید کرده است، این حمله به منزله نازی زدایی اوکراین و خلع سلاح این کشور است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین هشدار داده است که اقدام کشورهای غربی در ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌ کشد.

مسکو تاکنون بارها به کشورهای غربی درباره تسلیح اوکراین و نیز بی‌توجهی به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس تبار در شرق اوکراین هشدار داده است.

کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا طی سال‌ های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌ های مالی و نظامی گسترده‌ ای داشته و پس از شروع درگیری‌ ها در این کشور نیز به حمایت‌ های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌ اند.

روسیه: تحرکات نظامیان ناتو در رزمایش دریای سیاه را رصد می‌کنیم

کلیدواژه