طنین ندای وحدت اسلامی در ساحل عاج
(last modified Mon, 05 Dec 2016 12:12:39 GMT )
قوس 15, 1395 16:42 Asia/Kabul
  • طنین ندای وحدت اسلامی در ساحل عاج

نخستین همایش وحدت اسلامی در ساحل عاج با حضور اساتید، دانشجویان و طلاب علوم اسلامی در ابیجان پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نخستین همایش وحدت اسلامی در ساحل عاج به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جامعة المصطفی العالمیه برگزاروسخنرانانی از ایران و ساحل عاج با تاکید برمفاهیم ارزشمند نهفته در آیات قرآن و روایات، بر لزوم حفظ وحدت و انسجام میان گروه های مختلف اسلامی تاکیدکردند.

"منصور شکیب مهر"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج، با بیان فرازهایی از توصیه های "حضرت آیت الله خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاکید بر نقاط اشتراک و اجتناب از اختلاف و دشمنی در میان مسلمانان اظهار کرد: ایران اسلامی همواره منادی وحدت میان مسلمانان بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج همچنین ابراز امیدواری کرد، برگزاری این همایش به عنوان گامی مهم در مسیر اتحاد اسلامی و وحدت جهان اسلام مورد توجه جدی قرار گیرد.

"محمد حسین واسطی"، عضو هیئت اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب، نیز در سخنانی این مراسم از علما و پیشوایان دینی خواست که دین اسلام را به شکل درست برای مسلمانان تفسیر و تبیین کنند تا بدفهمی و کج فهمی از دین موجب بروز اختلافات بین جامعه مسلمین نشود.

شیخ "شریف عمر عبدالعزیز"، اندیشمند دینی ساحل عاجی حاضر در این مراسم نیز در سخنانی مساله وحدت اسلامی را تنها راه رسیدن به خدا دانست و بر ضرورت "احترام" به عنوان اصل وحدت تاکید کرد.

ساحل عاج کشوری درغرب آفریقا با جمعیتی حدود ۲۴ میلیون نفر است که حدود ۴۲ درصد از آن از قوم "آکانگ" و بقیه از چندین قوم دیگر هستند.۳۹ درصد از مردم این کشور مسلمان و۳۳ درصد مسیحی هستند.

 

کلیدواژه