قوس 17, 1401 19:51 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا جنگ اوکراین را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌دهد
    روسیه: آمریکا جنگ اوکراین را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید بر اساس اسناد آشکاری که منتشر شده است، آمریکا با هدف افزایش فروش سلاح و کسب درآمد قصد دارد جنگ در اوکراین را حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه دهد.

به گزارش رادیو دری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این اسناد منتشر شده است و مقامات آمریکا هم تلاش ندارند که آنها را مخفی کنند.

به گفته زاخارووا، رسانه‌های آمریکایی آشکارا از جزئیات فساد «کاخ سفید-کی‌یف-کاخ سفید» لذت می‌برند.

وی تأکید کرد این شرایط فسادزا توضیح می‌دهد که چرا دولت بایدن کنگره را ترغیب کرده است که ۳۷ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین در بودجه سال ۲۰۲۳ آمریکا گنجانده شود.

این دیپلمات روس اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از این کمک مالی، صرف نیازهای ارتش اوکراین می‌شود و سپس تصمیم گرفته می‌شود که چه مقدار از این کمک‌های مالی باید در صندوق‌های خصوصی، بانک‌های جهانی و اروپایی پس‌انداز شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه ممکن است برای مدت طولانی در اوکراین بجنگد، اما وی نیازی به بسیج سربازان ذخیره در این مرحله از جنگ با اوکراین نمی بیند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، کشورهای غربی از دخالت مستقیم نظامی در این جنگ خودداری کرده ‌اند، اما به اوکراین اسلحه، مهمات و سوخت می ‌رسانند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی تنها باعث طولانی شدن درگیری می شود. 

روسیه: آمریکا مسبب تداوم جنگ در اوکراین است

طولانی تر شدن جنگ اوکراین با ارسال سلاح های آمریکا

دانشمند آمریکایی: عامل جنگ اوکراین ما بودیم

کلیدواژه