جدی 25, 1401 16:40 Asia/Kabul
  • هشدار دبیر کل سازمان ملل: چندین بخش از زمین غیرقابل سکونت خواهد شد
    هشدار دبیر کل سازمان ملل: چندین بخش از زمین غیرقابل سکونت خواهد شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در پی تغییرات اقلیمی در جهان هشدار داد، عواقب گرمایش زمین ویرانگر خواهد بود و چندین بخش از سیاره زمین غیرقابل سکونت خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز شنبه در پیامی به سیزدهمین اجلاس مجمع بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در ابوظبی هشدار داد، با سیاست های فعلی، گرمایش جهانی تا پایان قرن بیست و یکم به سمت 2.8 درجه پیش می رود که عواقب این گرمایش ویرانگر خواهد بود، چندین بخش از زمین غیرقابل سکونت خواهد شد و برای بسیاری از مردم جهان، این حکم اعدام است.

آنتونیو گوترش همچنین گفت، تنها انرژی‌ های تجدیدپذیر می‌توانند شکاف در دسترسی به انرژی را کاهش دهند، قیمت‌ها را تثبیت، امنیت انرژی را تضمین و از آینده جهان محافظت کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد، منابع انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر حدود 30 درصد از تولید برق جهانی را تشکیل می دهند که سهم انرژی تجدید پذیر در تولید برق باید تا سال 2030 به بیش از 60 درصد و تا اواسط قرن 90 درصد افزایش یابد.

نمایندگان سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات اقلیمی در سال 2022 خطاب به جامعه جهانی هشدار دادند که گرمایش زمین به طرز خطرناکی از کنترل خارج می شود و بی شک بشر را باید بابت این مساله مقصر و مسئول دانست.

افغانستان و آسیب های تغییرات اقلیمی

کلیدواژه