حوت 20, 1402 16:19 Asia/Kabul
  • پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد
    پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که اوکراین باید شجاعت نشان دادن "پرچم سفید" را داشته باشد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند.

به گزارشرادیو دری ، «پاپ فرانسیس»  رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی RSI سوئیس بر ضرورت برون‌رفت اوکراین از بحران تاکید کرد و گفت، "قوی ترین شخص کسی است که با نگاه به اوضاع  به مردم فکر می کند، شجاعت بالا بردن پرچم سفید را دارد و مذاکره می کند."

پاپ فرانسیس افزود،" واژه مذاکره، واژه شجاعانه‌ای است؛ وقتی می‌بینید که شکست خورده‌اید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید."

رهبر کاتولیک‌های جهان به موضوع میانجیگری هم اشاره و تصریح کرد، مذاکرات [صلح میان روسیه و اوکراین] باید با کمک قدرت‌های بین‌المللی اجرا شود.

این اولین باری است که فرانسیس از عباراتی مانند "پرچم سفید" یا "شکست خورده" در بحث درباره جنگ اوکراین استفاده می‌کند، اگرچه او در گذشته در مورد لزوم انجام مذاکره صحبت کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان با بیان اینکه "از مذاکره قبل از اینکه اوضاع بدتر شود، خجالت نکشید"، افزود، "ممکن است یک طرف احساس سرافکندگی کند اما جنگ با چند کشته به پایان خواهد رسید؟"

پس از درخواست‌ های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چند میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها و در پی تحرکات غرب نزدیک مرز روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور 24 فوریه 2022 در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد.

در طول این مدت روسیه و دیگر کشورها چند مرتبه پیشنهاد صلح داده اند که هر بار با کارشکنی آمریکا، کی‌یف به این پیشنهادات پاسخ منفی داده است.

پیش‌بینی اروپایی‌ها از جنگ اوکراین: روسیه پیروز می‌شود

کلیدواژه