حمل 29, 1403 09:03 Asia/Kabul
  • واکنش‌ های جهانی به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم صهیونیستی
    واکنش‌ های جهانی به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم صهیونیستی

عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی واکنش‌ های جهانی را به همراه داشته است.

به گزارش­ رادیو دری، «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج در واکنش به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی اعلام کرد، پس از پاسخ ایران، میزان کشتار ملت فلسطین در جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به کمترین حد رسید.

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی هم در واکنش به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی تصریح کرد، این عملیات مشروع است.

«انیس منصور» مشاور رسانه ای و رئیس مرکز مطالعات راهبردی "هنا" عدن نیز در واکنش به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، ملت‌های عربی هشتگ #تشکر_ایران را در شبکه های اجتماعی همرسانی کردند.

 این هشتگ ترند اول شبکه اجتماعی در غرب آسیا شد.

در همین حال، «لیلا نقولا» استاد روابط بین الملل دانشگاه لبنان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی نشان داد رژیم اشغالگر اسرائیل به تنهایی نمی تواند از خود مراقبت کند.

«خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان نیز با اشاره به آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه تهاجم خارجی گفت: عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی حق مشروع ایران بود و هرگونه اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ایران به ضرر رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد.

«خواجه آصف» تاکید کرد، حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به معنی نقض تمامیت ارضی این کشور است، از این رو پاسخ قاطع ایران ضد این اقدام غیرقانونی، یک پاسخ دفاعی متناسب و حق مشروع این کشور بود.

«دوگو برینجک» دبیرکل حزب چپگرای وطن ترکیه نیز عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی را از نظر قانون بین المللی اقدامی مشروع دانست و افزود: این پاسخ باعث خوشحالی مردم شد و مانع از تکرار تجاوزات رژیم اسرائیل می شود.

«دوگو برینجک» همچنین بسته شدن پایگاه های نظامی آمریکا در ترکیه را خواستار شد.

«حسن الدر» نویسنده سیاسی لبنانی هم که در روزنامه اللواء لبنان مطلب می‌نویسد، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی نوشت، ایران رژیم اسرائیل را در منطقه تحقیر کرد و آن را به عنوان رژیمی که توان حفاظت از خود را ندارد، نشان داد.

«عزت الشابندر» سیاستمدار و تحلیلگر عراقی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، رژیم اسرائیل پس از حمله مستقیم به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه دیگر نیاز نداشت برای امتحان کردن صبر ایران و اطمینان پیدا کردن از میزان آمادگی برای ورود به جنگ از دروازه‌های بزرگ‌تر جلو برود و ریسک کند.

رژیم نسل کش اسرائیل دوشنبه 13حمل در اقدامی تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوای ایران، اقدام تل‌آویو را حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کردند، رژیم صهیونیستی "تنبیه" خواهد شد. 

در همین راستا، بامداد روز یکشنبه 26حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

رسانه های وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا تلاش کردند حجم تخریب ها و آسیب‌های وارده به سرزمین اشغالی را کمرنگ نشان دهند، اما تصاویر موجود از اصابت موشک‌ها و پهپادها به مراکز مهم نظامی رژیم نسل کش صهیونیستی حکایت دارد.

رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

کلیدواژه