حمل 30, 1403 19:11 Asia/Kabul
  • دست رد شورای امنیت بر سینه نتانیاهو با حمایت از فعالیت آنروا
    دست رد شورای امنیت بر سینه نتانیاهو با حمایت از فعالیت آنروا

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست الجزایر و اردن‏ نشستی درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برگزار کرد. ​​​​​​​

به گزارش رادیو دری، زیاد أبوعمرو نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین گفت: اسرائیل باید قاطعانه تحت فشار قرار گیرد تا از گرسنگی دادن به مردم فلسطین دست بردارد و به قوانین سازمان ملل متحد احترام بگذارد.

وزیر خارجه الجزایر نیز در این نشست گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، آنروا را هدف قرار می‌دهد زیرا در پی نابودی فلسطین است.

وزیر خارجه اردن هم با بیان اینکه اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کند و کارکنان سازمان‌های امدادرسان را با خونسردی به قتل می‌رساند، پایان اشغالگری و ارائه راه حل دائمی را برای حل مشکل آوارگان فلسطینی خواستار شد.

نماینده روسیه نیز از حملات رژیم صهیونیستی به کارکنان آنروا در غزه انتقاد کرد و گفت: تضعیف نقش این نهاد، پیامد‌های مخربی را برای منطقه در پی دارد.

همچنین نماینده چین با بیان اینکه شواهد کافی برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری آنروا با حماس وجود ندارد، از این رژیم خواست حملات خود را به این نهاد متوقف کند.

از نخستین روزی که موسسه کار و امداد سازمان ملل متحد در امور آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا شکل گرفت رژیم صهیونیستی در مقاطع مختلف تلاش کرده به حیات این موسسه پایان دهد تا بلکه بتواند به هدف دیرینه خود یعنی خارج کردن موضوع آوارگان از مرکز توجه جهانی جامع عمل بپوشاند و برای همیشه پرونده آوارگان فلسطینی را به طور یکجانبه به نفع خود ببندد.

این رژیم در آخرین تلاش‌هایش با ارائه چهره قربانی از خود در عملیات طوفان الاقصی، با متهم کردن کارکنان آنروا به دست داشتن در این عملیات کوشید با جلوگیری از ارائه کمک‌های داوطلبانه کشورهای جهان به این موسسه هم فعالیت های آژانس را معلق کند و هم اینکه مردم تحت محاصره غزه را برای ترک این منطقه از طریق ایجاد قحطی و گرسنگی تحت فشارهای مصاعف قرار دهد.

در این راستا روزنامه چپ‌گرای هاآرتص به تازگی فاش کرد که دولت راستگرای نتانیاهو کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را با ایجاد صدها حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای تخریب آژانس آنروا به راه انداخته است.

هرچند در ابتدا برخی کشورها و در راس آنها امریکا تحت تبلیغات و جوسازی های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و بدون راستی آزمایی اتهامات این رژیم انجام دهند و یا انتظار برای پاسخ تحقیقات سازمان ملل متحد، به سرعت کمک های خود را به آنروا به حالت تعلیق درآوردند اما در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ کسی حتی دولت‌های انگلیس و فرانسه نتوانستند تعلیق فعالیت های آنروا حمایت کنند.

نماینده دولت دموکرات بایدن نیز توپ را به زمین کنگره جمهوریخواه انداخت و گفت این کنگره آمریکا است که ارائه کمک‌های بیشتر به آنروا را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ممنوع کرده است.

هشدار بورل درباره کاهش بودجه آنروا برای آوارگان فلسطینی

کلیدواژه