پیام عاشورا پیام بیداری، شناخت یزید زمان و مقابله با آن است
(last modified 1403-04-27T08:03:24+00:00 )
سرطان 27, 1403 12:33 Asia/Kabul
  • پیام عاشورا پیام بیداری، شناخت یزید زمان و مقابله با آن است

دبیر شورای علما و نخبگان مهاجر اهل سنت افغانستانی مقیم ایران تاکید کرد: پیام عاشورا پیام بیداری، شناخت یزید زمان و مقابله با آن است.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: در ارتباط با عاشورا و قیام حضرت امام حسین علیه السلام باید توجه کنیم که ایشان در برابر چه کسانی قیام کردند و امروز باید در برابر چه کسانی قیام کنیم یعنی یزید زمان را بشناسیم.

وی افزود: یزید زمان صهیونیسم بین الملل است که در کشورهای مختلف حضور دارد و مسلمانان باید در برابر آن بایستند و مقابله کنند، شعور عاشورایی این است که تفکر امام حسین علیه السلام و سایر بزرگان دین را پیگیری کنیم و در منابر ظلم و جنایاتی را که صهیونیسم جهانی در کشورهای مختلف انجام می دهد و این کشورها استعمار و استثمار می شوند به مردم تبیین شود.  

این عالم اهل سنت افغان گفت: در صورتی که به بیداری کلان و بیداری اجتماعی دست پیدا کنیم موفق به تحقق تمدن اسلامی خواهیم شد البته برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از پله هایی عبور کنیم که عبارت از نظام اسلامی، حکومت اسلامی و جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: مردم مسلمان اکنون به دنبال حکومت های اسلامی هستند اما غربی ها به فکر سرنگونی حکومت های اسلامی هستند بنابراین مسلمانان باید توجه داشته باشند که هم بتوانند حکومت های اسلامی را ایجاد و هم از آن ها حمایت کنند.

 

کلیدواژه